حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی در اولین سالگرد حضورش در مدیریت سینمایی کشور که همزمان با برگزاری اختتامیه دو جشنواره سینمایی در دو نقطه از ایران شد، ترجیح داد به فاصله دو روز سخنانی را مطرح کند که به نظر پاسخ برخی منتقدانش بود. رئیس سازمان سینمایی شامگاه پنج‌شنبه در اختتامیه دومین جشنواره بین‌المللی فیلم «یاس» که در شهر آمل برگزار شد، گفت: مقام معظم رهبری حامی بزرگ سینمای ایران هستند. وی افزود: باور کنید این سینما ارزش حمایت دارد. اگر پیرو مقام معظم رهبری هستید بدانید که ایشان اهل مطالعه هستند، فیلم می‌بینند، به سینما کمک می‌کنند. «متابعت محمد (ص) آن است که او به معراج رفت، تو هم برو در پی او، جهد کن.» پیروی یعنی همین. اگر پیرو رهبری هستیم باید به این چیز‌ها توجه کنیم. چرا نکردیم؟ چرا فقط ۳۰۰ سالن سینما در کل کشور وجود دارد؟ این‌همه فیلم‌های خوب در سینما در حال اکران است ولی در کل ایران نمی‌توانند آنها را به خوبی و گستردگی تماشا کنند.

ایوبی پیش از این سخنان از برخی مدیرانی که کار نکرده‌اند، گلایه کرد و گفت: مدیرانی که کار نکردید، چه جوابی برای مردم دارید؟ چرا مردممان را محروم کرده‌اید از دیدن فیلم‌های خوب و پاک که هویت دینی و اسلامی آنها را حفظ می‌کند؟ این جوانان با نبود سینما به کجا بروند؟ این فیلم‌های خوب را نبینند چه ببینند؟ بروند ماهواره تماشا کنند؟

او در بخش دیگری از سخنانش به دست‌های پشت پرده برای عدم حمایت از سینما اشاره کرد و گفت: هیچ وقت اراده‌ای نبوده و نخواستیم که سینما را به خوبی گسترده کنیم. استان مازندران اصلا فقیر نیست. این‌همه برج ساخته شده، حتی به طبیعت هم دست‌درازی کرده‌ایم. اشکالی ندارد، همه اینها لازمه توسعه و پیشرفت است اما هیچ وقت سراغ این پیشرفت‌ها نرفتیم که بپرسیم سهم فرهنگ کجاست؟

وی یادآور شد: عده‌ای ما را به ساده‌زیستی دعوت می‌کنند. البته بعضی از اینها حق ندارند از ساده‌زیستی حرف بزنند، کسانی که آن حاتم‌بخشی‌ها را کردند! رئیس سازمان سینمایی مهم‌ترین سیاست برای تنش‌زدایی و عبور از بحران‌ها در سینما را سیاست «صبر ایوب» دانست و گفت: من، ایوبی هستم و فکر می‌کنم، این سیاست کارساز بوده است.