گروه خبر: روز گذشته دادگاه سعید مرتضوی در شعبه ۱۵ دادسرای کارکنان دولت برگزار شد. به گزارش «خبر آنلاین»، او دیروز در شرایطی که با دو محافظ وارد دادگاه شد، پیش از ورود به جلسه دادگاه در جمع خبرنگاران به پرسش‌های آنها پاسخ داد. به گزارش «ایسنا» سعید مرتضوی پیش از ورود به دادسرا با حضور در جمع خبرنگاران درباره دلیل حضورش در این مرجع قضایی گفت: «درواقع سه پرونده در دادسرا دارم که یکی مربوط به پرونده تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی بود که به قوه‌قضائیه ارجاع شده و یکی دیگر از پرونده‌هایم مربوط به شکایت آقای فاضل لاریجانی است.»

او ادامه داد: «پرونده سوم مربوط به وکلای عباس پالیزدار است که مدعی بودند غیرقانونی بازداشت شده‌اند.» او ادامه داد: «در هر سه پرونده، لایحه دفاعیه خود را تنظیم و به دادسرا ارائه کردم، الان نیز برای ارائه توضیحات تکمیلی به دادسرا آمده‌ام. من رأس ساعتی که اعلام شده بود حاضر شدم و باید ببینم که بازپرس پرونده چه سوالاتی را می‌خواهد بپرسد.»

مرتضوی در رابطه با لایحه دفاعیه خود در پرونده تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی گفت: «این لایحه ۴۷ صفحه است و من همه مطالبی را که باید در بحث تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی پاسخ می‌دادم در این لایحه ذکر کرده‌ام.» او درباره پرونده کهریزک و حضور عبدالحسین روح‌الامینی در دادسرا گفت: «به پرونده کهریزک بیش از ۱۰ جلسه در دادگاه کیفری رسیدگی شد و دادگاه کیفری استان تهران نیز رای مربوط به این پرونده را صادر کرد. ما به رای صادر شده اعتراض کردیم و اکنون بیش از یک سال است که پرونده در شعبه نهم دیوان‌عالی کشور در مرحله فرجام خواهی است.» او ادامه داد: «اعتقاد راسخ من این است که در طول خدمتم در سازمان تامین اجتماعی یک گام خلاف قانون برنداشته‌ام و همه اقدامات و دستورات را بر اساس قانون انجام داده‌ام.» مرتضوی افزود: «برخی رسانه‌ها دروغ‌های بزرگی را مطرح کرده‌اند. مثلا گفتند که ۱۳۷ شرکت از اموال سازمان تامین اجتماعی را به بابک زنجانی داده‌ام که ارزش آن بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان بود. حال سوال من اینجا است زمانی که بابک زنجانی را بازداشت کردند، آیا یک ریال از اموال تامین اجتماعی نزد او بوده است؟» مرتضوی تاکید کرد: «این نوع دروغ‌ها توهین به شعور مردم است؛ زیرا مردم از قوانین تامین اجتماعی آگاه هستند و می‌دانند که حتی رئیس‌جمهور هم نمی‌تواند بدون مجوز قانونی حتی یک شرکت تامین اجتماعی را واگذار کند.» سعید مرتضوی اضافه کرد: «مطالب دیگر در موضوع تحقیق و تفحص، دروغ و خوراک رسانه‌ای است و الان هم اگر رسیدگی قضایی شود، می‌گویم یک سند بیاورید که ما یک شرکت به بابک زنجانی واگذار کرده‌ایم.» به گزارش «ایسنا» عبدالحسین روح‌الامینی، پدر محسن روح‌الامینی که در جریان حوادث سال ۸۸ از دنیا رفت نیز دیروز در دادسرا حضور داشت. عبدالحسین روح‌الامینی درباره علت حضور خود در دادسرا گفت که برای پیگیری بخشی از پرونده کهریزک که هنوز در دادسرا مفتوح است به اینجا آمده‌ام.