4G در 40 شهر چین عرضه می‌شود

خبرگزاری مهر: شرکت‌های مخابراتی China Unicom و China Telecom از عرضه ۴G در ۴۰ شهر چین در روزهای آتی (اوایل سپتامبر برابر با اواسط شهریورماه) خبر دادند. پیشرفت تکنولوژی در حوزه‌های مختلفی از جمله وسایل ارتباطی مانند موبایل با رشد چشمگیری مواجه بوده است. اکنون ورود شبکه های ۳G و ۴G تحول عظیمی را در تکنولوژی‌های نسل دوم بر جا گذاشته است.

۲ رقیب مخابراتی در چین با نام‌های China Telecom و China Unicom مجوز عرضه ۴G در بیش از ۴۰ شهر چین را دریافت کردند. وزارت فناوری و اطلاعات چین از تایید نهایی و اعطای مجوز ۴G و آزمایش نسل جدیدی از ارتباطات در شهرهایی مانند پکن، دونگوان، تیانجین، شیامن، گوانگ‏ژو و.... خبر داد.

دو شرکت مخابراتی چین همزمان با عرضه ۴G و اینترنت پر سرعت بر هزینه‌های سرویس اینترنتی خود نیز افزوده‌اند. در حال حاضر، میلیون‌ها مشترک چینی منتظر دریافت خدمات ۴G هستند و سود قابل توجهی نیز متوجه شرکت‌های مخابراتی خواهدبود.

پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۱۷ حدود ۵۰ درصد از ارتباطات را نسل‌های جدید پوشش خواهند داد. (از این ۵۰ درصد، چهل درصد ۳G و ۱۰ درصد ۴G خواهند بود.)

از سوی دیگر، پیش‌بینی می‌شود ارتباطات ۲G با کاهش بیش از نیم میلیون در طول پنج سال آینده و با کاهش ۵/۴ میلیاردی کاربران خود مواجه شوند و تمامی کاربران به سوی نسل سوم و چهارم تغییر شبکه خواهند داد.