دنیای‌اقتصاد، اهواز، محمد علاف پور: مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز گفت: در پنج ماه سال‌جاری با مراقبت‌ها و بهره‌برداری اصولی ضمن جلوگیری از خروج‌های اضطراری با تولید بیش از پنج میلیون مگاوات ساعت انرژی برق ۱۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش تولید داشته‌ایم که این رشد تولید ناشی از افزایش ساعت کارکرد واحدها در نتیجه برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در نیروگاه بوده است. سیدعلیرضا موسوی اظهار کرد: نیروگاه رامین از بزرگ‌ترین نیروگاهای بخاری کشور است و با توجه به شرایط محیطی و استقرار صنایع متعدد تولیدی و خدماتی در استان خوزستان جایگاه مهمی درتوسعه اقتصادی کشور دارد.

وی درباره اقدامات نیروگاه به‌منظور تولید پایدار انرژی برق افزود: بهینه‌سازی مشعل‌های سوخت و افزایش راندمان بویلر، اصلاح سیستم روغن کاری یاتاقان‌های توربین و رفع مشکل آب موجود در روغن واحد شماره ۴ از مهم‌ترین اقدامات اخیر این نیروگاه بوده که توسط متخصصان این نیروگاه در جهت پایداری واحدهای تولیدی صورت گرفت و با توجه به این اقدامات هم‌اکنون هر ۶ واحد نیروگاه با ظرفیتی مطلوب در مدار تولید انرژی برق قرار دارند. موسوی گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این نیروگاه تعمیرات اساسی واحد ۳۰۵ مگاواتی شماره ۳ را در دستور کار خود قرار داد که در پاییز امسال برای بهره‌برداری مطلوب و تحقق اهداف این نیروگاه اقدام به به‌روزرسانی و رفع مشکلات این واحد می‌کنیم.

مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز تصریح کرد: توجه به ساخت قطعات و تجهیزات نیروگاهی و تحقق خودکفایی ملی از مهم‌ترین اهداف صنعت برق و این نیروگاه بوده و تا پنج ماه سال‌جاری توانستیم ضمن تعمیر و آماده‌سازی تجهیزات معیوب و استراتژیک صنعتی ساخت ۱۲۰ نوع قطعه مورد نیازمان را در نیروگاه به پایان برسانیم و مجموع قطعات ساخته شده خود را سال ۹۳ به عدد ۵۷۰۰ قطعه ارتقا دهیم.

موسوی خاطرنشان کرد: نیروگاه رامین اهواز تامین‌کننده حدود ۴۵ درصد برق استان خوزستان و حدود هفت درصد شبکه برق کشور است.