افزایش مصرف سوخت در همدان

دنیای‌اقتصاد، همدان، محبوبه یادگاری: مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان گفت: در پنج ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته میزان مصرف بنزین و نفت گاز در استان همدان به‌دلیل اقبال مسافران به همدان افزایش یافت. صادق فریدی با اشاره به اینکه در پنج ماه اول سال جاری ۱۹۴ میلیون لیتر بنزین در استان همدان مصرف شد، خاطرنشان کرد: میزان مصرف بنزین در پنج ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال قبل با پنج درصد افزایش رو‌به‌رو بوده است.

فریدی میزان مصرف نفت گاز در پنج ماه نخست سال ۹۲ را در استان همدان ۲۶۱ میلیون لیتر اعلام کرد و افزود: در پنج ماه سال جاری میزان ۲۶۴ میلیون لیتر نفت گاز در استان همدان مصرف شده که نسبت به سال گذشته یک درصد افزایش یافته است.

وی درباره میزان مصرف نفت سفید در استان نیز گفت: در پنج ماه سال جاری ۱۰ میلیون لیتر نفت سفید در استان همدان مصرف شده که نسبت به ۱۳ میلیون لیتر مصرف نفت سفید در مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد کاهش یافته است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان با اشاره به اینکه میزان مصرف نفت کوره در پنج ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۴ درصد کاهش داشته است، ادامه داد: در پنج ماه نخست سال گذشته ۳۹۰ میلیون لیتر نفت کوره در استان مصرف شده و در سال ۹۳ به ۲۵۸ میلیون لیتر رسیده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته، ۱۳ هزار تن گاز مایع در پنج ماه اول سال مصرف شده، خاطرنشان کرد: در پنج ماه نخست سال جاری میزان مصرف گاز مایع نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیم درصد کاهش یافت و به ۱۲ هزار تن رسید.

فریدی افزایش مسافرت‌ها، افزایش میزان حمل‌ونقل در تابستان به‌ویژه تعطیلات عید سعید فطر را دلیل افزایش مصرف بنزین و نفت گاز در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته دانست و گفت: ۶۷ باب جایگاه بنزین و گازوئیل و۴۴باب جایگاه سی.ان.جی در استان همدان قرار دارد که ۲۱ باب آن تنها مختص سی.ان.جی بوده و ۲۳ جایگاه نیز دو منظوره است.

وی با تاکید بر اینکه در یک سال اخیر شرکت نفت منطقه همدان در سطح استان و منطقه پروژه‌های عمرانی فراوانی انجام داده، تصریح کرد: در مدت زمان شروع کار دولت یازدهم ۲۸ میلیارد ریال پروژه عمرانی انجام شده و برای سال جاری نیز ۲۳ میلیارد ریال پیش‌بینی شده که مقداری از آن انجام و باقی مانده آن تا پایان سال اجرایی خواهد شد. مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان ادامه داد: انبار تدارکاتی جوکار ملایر با ظرفیت ۸۰ میلیون لیتر با ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان سال با اعتبار ۱۸۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه ساختمان جدید اداری برای شرکت نفت به‌منظور ساماندهی پرسنل و ارائه خدمات بهتر احداث خواهد شد، افزود: این پروژه یکی از مصوبات سفر هیات دولت وقت به استان همدان بوده که در یک ماه آینده، کار اجرایی آن آغاز خواهد شد. فریدی همچنین از ساخت ورزشگاه ۱۵ هزار نفری صنعت نفت در استان خبر داد و گفت: زمین این ورزشگاه با مساحت سه هکتار، توسط شرکت پخش ملی فرآورده‌های نفتی منطقه همدان و بودجه ساخت توسط شرکت گاز تامین خواهد شد. وی با تاکید بر اینکه حمل‌ونقل فرآورده‌های نفتی توسط تریلی نفتکش انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: ۹ دستگاه نفتکش ۱۰ چرخ سوخت مورد نیاز مصرف‌کننده‌های عمده را تامین می‌کند و ۱۷ دستگاه نفتکش، شش چرخ به مصرف‌کنندگان جزء خدمات می‌دهند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان تاکید کرد: جایگاه‌های سی.ان.جی در دو سال گذشته بدهی به شرکت نفت ندارند و آنچه وجود دارد مربوط به قبل از این دو سال است. وی با تاکید بر اینکه قاچاق سوخت در استان همدان صورت نمی‌گیرد و هیچ مخزنی از مرز با مبدأ همدان خارج نمی‌شود، تصریح کرد: سوخت خارج از شبکه در استان همدان از سوی برخی از افراد توزیع می‌شود، اما هیچ‌گونه قاچاقی صورت نمی‌گیرد. فریدی با اشاره به اینکه دو باب جایگاه سی.ان.جی در حال احداث در همدان وجود دارد، یادآور شد: همدان آمادگی احداث یک جایگاه سی.ان.جی در جنوب شهر را دارد که متقاضیان بخش خصوصی می‌توانند تقاضاهای خود را ارائه دهند.