دنیای‌اقتصاد، بجنورد، فاطمه برزگر: قائم‌مقام وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در حوزه مشارکت‌های اجتماعی گفت: ۶۰۰ مرکز درمانی در کشور توسط خیران به بهره‌برداری رسیده است که به بیماران ارائه خدمت می‌کنند.

سیدمحمدهادی ایازی گفت: در استان‌های کشور و شهرستان‌های مختلف شاهد هستیم که مردم و خیران به‌طور گسترده درزمینه انجام امور خیریه در حوزه سلامت مشارکت گسترده دارند.

به گفته وی، طی سه سال اخیر، خیران حوزه سلامت در شهر شیراز ۲۵ میلیارد تومان برای توسعه مراکز درمانی هزینه کرده‌اند و در شهر نیشابور نیز توسط خیران و شورای اسلامی این شهر حدود سه میلیارد تومان برای احداث یک مرکز درمانی هزینه شد.

ایازی تصریح کرد: تاکنون در کشور در مجموع ۶۰۰ مرکز درمانی توسط خیران احداث شده است که برخی از این مراکز توسط خیران به دانشگاه‌های علوم پزشکی تحویل شده‌اند تا خود دانشگاه‌ها آنها را اداره کنند.

وی درادامه با اشاره به اینکه وزارتخانه برای جذب مشارکت خیران ۴۰ بسته مشارکتی را تعریف کرده، بیان کرد: اخیرا موضوع نذر سلامت در این وزارتخانه مطرح شده است تا در چارچوب این بسته بتوانیم همیاری پزشکان کشور را برای درمان رایگان بیماران مناطق محروم جلب کنیم که در حال حاضر این بسته پیشنهادی در حال پیگیری است.

قائم‌مقام وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در حوزه مشارکت‌های اجتماعی همچنین یادآور شد: تشکیل (NGO)‌های تخصصی پزشکی در بخش‌های پوست، پیوند کلیه، کبد، ریه، قلب و لوزالمعده برای اعزام تیم‌های پزشکی به مناطق محروم به‌منظور درمان بیماران این مناطق نیز مطرح شده که تشکیل آنها در حال پیگیری است.

وی بااشاره به کمبودهای موجود در بخش بهداشت و درمان خراسان شمالی، عنوان کرد: طرح توسعه مراکز درمانی این استان با همیاری و جلب مشارکت خیران نیز به دانشگاه علوم پزشکی استان ارائه شده است که امیدوار هستیم، بتوانیم مشارکت خیران این استان را در حوزه سلامت جلب کنیم.