رویای انتقام

دنیای اقتصاد: تیم ملی والیبال ایران که در نخستین دیدارش در مسابقات قهرمانی جهان برابر ایتالیا به پیروزی رسیده، امروز از ساعت ۱۵:۳۰ در دومین مسابقه برابر آمریکا قرار می‌گیرد. آمریکا در نخستین بازی خود روز یکشنبه توانست با نتیجه ۳ بر ۲ از سد بلژیک عبور کند. آمریکا با کسب مدال طلای لیگ جهانی ۲۰۱۴، آن هم با پیروزی ۳ بر یک مقابل برزیل نامدار، با روحیه‌ای خوب وارد مسابقات قهرمانی جهان شده است. روحیه بالای بازیکنان این تیم، آنها را امیدوار کرده است که یک بار دیگر به مدال طلای قهرمانی جهان برسند؛ عنوانی که در سال ۱۹۸۶ در فرانسه آن را به دست آورده بودند. آمریکا تاکنون ۱۴ بار در مسابقات قهرمانی جهان حضور داشته و هشت بار در میان ۱۰ تیم بر‌تر قرار گرفته است.

آمریکا، رقیب پرافتخار

به گزارش خبرگزاری فارس، تیم ملی آمریکا یکی از قدرت‌های مهم والیبال در جهان است که چهار مدال المپیک را نیز در پرونده کاری خود دارد. ملی‌پوشان والیبال ایالات متحده آمریکا در بازی‌های المپیک سال‌های ۱۹۸۴ (لس آنجلس)، ۱۹۸۸ (سئول) و ۲۰۰۸ (پکن) موفق به کسب مدال طلا شدند. تیم ملی والیبال آمریکا همچنین مدال برنز مسابقات المپیک ۱۹۹۲ در بارسلونا را نیز در گنجینه افتخارات خود دارد.

این تیم پنج مدال لیگ جهانی والیبال را نیز به دست آورده که دو مدال آن در سال‌های ۲۰۰۸ (ریودوژانیرو) و ۲۰۱۴ (فلورانس) به رنگ طلا بوده است. یک مدال نقره در سال ۲۰۱۲ صوفیه و دو نشان برنز لیگ جهانی در سال‌های ۱۹۹۲ و ۲۰۰۷ از دیگر افتخارات این کشور در این رشته ورزشی است.همچنین تیم ملی والیبال آمریکا سابقه حضور در ۱۴ دوره مسابقات والیبال قهرمانی جهان را در پرونده کاری خود دارد که عنوان قهرمانی در مسابقات سال ۱۹۸۶ فرانسه و مدال برنز رقابت‌های سال ۱۹۹۴ یونان بهترین عنوان‌های کسب شده این تیم است.

نبرد انتقامی برای ما

جدال تیم‌های ملی والیبال ایران و آمریکا حساسیت زیادی دارد و قطعا کواچ و شاگردانش تنها به پیروزی در این مسابقه فکر می‌کنند تا به همگان ثابت کنند پیروزی بر ایتالیا یک شانس و اتفاق نبوده است.

ایران و آمریکا تاکنون چهار بار در دیدارهای رسمی با هم روبه‌رو شده‌اند که سهم ایران یک پیروزی و سهم آمریکا سه پیروزی بوده است. تنها برد ایران به جام قهرمان قهرمانان ۲۰۱۳ برمی‌گردد که بازگشتی معجزه‌وار به بازی باعث شد ملی‌پوشان ایران ۳ بر ۲ از سد حریف خود بگذرند.

آخرین رویارویی رسمی دو تیم نیز در نیمه‌نهایی لیگ جهانی ۲۰۱۴ بود که آمریکا با نتیجه ۳ بر صفر به پیروزی رسید و حالا شاگردان کواچ در اندیشه پیروزی و انتقام‌گیری از یانکی‌‌ها هستند. تیم ملی کشورمان اخیرا در اردوی آمریکا چهار بازی با تیم ملی این کشور برگزار کرد که حاصل آن رقم خوردن یک برد و سه باخت برای شاگردان کواچ بود.

ولاسکو: ایتالیا به ایران باخت، اما شانس قهرمانی است

سرمربی سابق تیم ملی کشورمان در حال حاضر با آرژانتین در مسابقات والیبال قهرمانی جهان حاضر است. شاگردان خولیو ولاسکو کار را با یک پیروزی ۳ بر صفر مقابل ونزوئلا شروع کردند. به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ این مربی درمورد نخستین مسابقه تیمش می‌گوید: «اگر در بازی‌های بعدی دچار اشتباهات زیادی نشویم، می‌توانیم تا مراحل بالا پیش برویم. به همین خاطر باید روی سرویس‌های خودمان بیشتر کار کنیم.» ولاسکو سپس در مورد شانس‌های قهرمانی این مسابقات حرف می‌زند و یادی هم از رقیب ایران می‌کند: «روسیه برای من یکی از امیدهای قهرمانی است. همچنین نمی‌توانم برزیل، آمریکا و ایتالیا را اگر چه به ایران باخت، فراموش کنیم. من فکر می‌کنم برای لهستان خیلی مهم است که به یک مدال در این مسابقات برسد؛ چون آنها در کشور خودشان بازی می‌کنند. لهستانی‌ها تحت فشار زیادی هستند؛ اما توانستند این فشار را مدیریت کنند و صربستان را به راحتی شکست دهند.»