دستیار ویژه و ارشد رئیس جمهور در امور اقوام گفت: راه‌حل بسیاری از مشکلات اقتصادی جذب گردشگر است و ایران جزو معدود کشورهایی است که جاذبه‌های توریستی مذهبی، تاریخی و طبیعی را دارد. به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام علی یونسی در شورای اداری استان همدان با بیان اینکه دولت باید تلاش کند زمینه فقر را از بین ببرد، اظهار کرد: راه‌حل عمده بسیاری از مشکلات اقتصادی در جامعه توریسم است و ایران جزو معدود کشورهایی است که جاذبه‌های توریستی مذهبی، تاریخی و طبیعی را دارد.

یونسی با بیان اینکه عده‌ای تا اسم توریست می‌آید می‌گویند اسلام در خطر است، ابراز کرد: این افراد را کشورهایی مثل ترکیه، امارات و مالزی تحریک می‌کنند که بخش عظیمی از ثروت ایران به کشور آنها سرازیر می‌شود.

وی با بیان اینکه با توسعه توریسم ایران، اسلام از بین نمی‌رود بلکه منافع برخی کشورها از بین می‌رود، عنوان کرد: همدان جاذبه‌های زیادی دارد که اگر برای آنها به درستی برنامه‌ریزی شود نتیجه‌بخش خواهد بود. دستیار ویژه و ارشد رئیس‌جمهور در امور اقوام در همین رابطه، خواستار شناسایی و تبلیغ جاذبه‌های طبیعی همدان شد و گفت: فرهنگ مردم را باید هماهنگ و همراه کنیم، چراکه اگر فرهنگ توسعه درست نشود نمی‌توان کاری کرد.

یونسی با اشاره به اینکه در عین پذیرش گردشگر باید فرهنگ و اصالت‌های فرهنگی خود را حفظ کنیم و آن را به دیگران نیز انتقال دهیم، ادامه داد: باید این قدرت را داشته باشیم که اگر توریستی وارد استان شد تحت تاثیر فرهنگ غنی ما قرار گیرد. وی نخستین اقدام این حوزه را آماده کردن فضای فرهنگی و عمومی کشور خواند و اظهارکرد: هر کشوری که فضای فرهنگی و عمومی خود را آماده نکرده شکست خورده است.