گروه بازرگانی: مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران با اعلام اینکه با مصوبه دولت مرغ کیلویی ۷۰۰۰تومان شد، گفت: کشورهای اطراف ایران نیازمند واردات سه میلیون تن مرغ هستند و می‌توانیم با ورود به این بازارها به راحتی مازاد تولیدمان را صادر کنیم. همایون دارابی به خبرگزاری تسنیم اعلام کرد: قیمت خرید مرغ توسط دولت با مصوبه ستاد تنظیم بازار از ۶ هزار و ۵۰۰ تومان به هفت هزار تومان افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: قرار شده شرکت پشتیبانی امور دام کیفیت تولید مرغ را طوری افزایش دهد که این مرغ‌ها قابلیت صادرات داشته باشند و به چرخه مصرف داخلی برنگردند.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی اظهار کرد: کشورهای خارجی مرغ‌هایی وارد می‌کنند که وزن این مرغ‌ها بین یک کیلو تا یک کیلو و۷۰۰ گرم باشد اما در کشور ما تولیدکنندگان همیشه مرغ‌هایی با وزن‌های بالا پرورش می‌دادند و این مرغ‌ها از طرفی چربی دارند که برای مصرف کنندگان مطلوب نیست و از سوی دیگر پرورش آنها مصرف دام را افزایش می‌دهد و این در اقتصاد ملی به ضرر کشور است.

این در حالی است که براساس گزارش خبرگزاری مهر دولت به تازگی در جلسه ستاد تنظیم بازار با افزایش قیمت انواع مواد پروتئینی و برنج موافقت کرده است. بر این اساس، هم اکنون قیمت هر کیلوگرم برنج وارداتی اروگوئه ۲۶۰۰ تومان، گوشت منجمد گوساله وارداتی ۱۶۷۰۰ تومان، گوشت منجمد گوساله داخلی ۱۵۵۰۰ تومان، مرغ منجمد ۵۸۰۰ تومان و مرغ کامل پاک شده تنظیم بازاری ۷۳۶۰ تومان تعیین شده است.