در شرایطی که روز دوشنبه عباسعلی منصوری‌آرانی، رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و بریتانیا درباره آخرین وضعیت بازگشایی سفارت بریتانیا در تهران گفت که مقدمات بازگشایی سفارت‌خانه در حال انجام است، دیوید کامرون، نخست‌وزیر بریتانیا نیز ضمن ابراز اطمینان از بازگشایی سفارت‌خانه‎های ایران و بریتانیا و انجام کارهای باقی مانده در این زمینه تاکید کرد: «در حال تعامل دوباره با ایران هستیم.» به گزارش «ایرنا»، کامرون روز دوشنبه در نشست پارلمان این کشور به سوال جک استراو، وزیر پیشین امور خارجه و نماینده پارلمان این کشور درباره برقراری روابط کامل دیپلماتیک میان لندن و تهران پاسخ داد و گفت: «من از تجربیات قابل توجه استراو درخصوص تعامل با ایران که محدود به دوران وزارت خارجه او نیز نمی‌شود، آگاهی دارم. ما با احتیاط در حال تعامل دوباره با ایران هستیم و آقای استراو از گام‌هایی که برداشته شده، آگاه است.» نخست‌وزیر بریتانیا اضافه کرد: «مطمئنم که سفارتخانه‌ها (در دو کشور) بازگشایی و سایر اقدامات باقیمانده مربوط به آن انجام خواهد شد.»

او همچنین درباره تشکیل یک اتحاد منطقه‎ای با حضور احتمالی ایران برای مقابله با تهدیدات گروه تروریستی داعش که پیش‌تر درباره آن سخن گفته بود، گفت که بیشترین نیاز عراقی‌ها در شرایط کنونی تشکیل دولتی است که بتواند نماینده همه مردم این کشور و از جمله سنی‎ها باشد و البته همکاری ایران و دیگر کشورها می‎تواند این فرآیند را تضمین کند. جک استراو در این نشست پارلمانی که درباره مسائل مرتبط با تدابیر جدید امنیتی دولت بریتانیا برای مقابله با تهدیدات گروه‎های افراطی و تروریستی همچون داعش بود، راجع به دو مساله از نخست‌وزیر سوال کرد. استراو در نخستین سوالش به مقاله دیوید کامرون که در رابطه با تشکیل یک اتحاد منطقه‎ای علیه داعش بود و در تاریخ ۱۶ آگوست در روزنامه دیلی تلگراف به چاپ رسید، اشاره کرد. کامرون در این مقاله درخصوص گفت‌وگو و پیوستن احتمالی ایران به این ائتلاف سخن گفته بود. دومین سوال استراو در این جلسه درباره همکاری بیش از پیش با ایران به‌عنوان «یکی از معدود کشورهای باثبات منطقه» و برقراری روابط کامل دیپلماتیک بریتانیا با ایران و نیز بازگشایی سفارت‌خانه‌های دو کشور بود.

جک استراو، رئیس گروه دوستی پارلمانی بریتانیا و ایران در پارلمان بریتانیا و وزیر خارجه پیشین این کشور دی ماه سال گذشته در راس یک هیات پارلمانی متشکل از چهار نفر از اعضای پارلمان بریتانیا از تهران دیدار داشت. تلاش برای بهبود روابط تهران - لندن در حوزه‌های مختلف به ویژه سیاسی و اقتصادی از جمله اهداف اصلی سفر هیات پارلمانی بریتانیا به تهران اعلام شده بود. محمدحسن حبیب‌الله‌زاده، کاردار غیرمقیم ایران در لندن اواسط مردادماه گذشته به «ایرنا» گفته بود: «گفت‌وگوهایی برای بازگشایی دو سفارتخانه داشته‌ایم که نتایج آن به زودی اجرایی خواهد شد. البته سفارت ما در لندن برای ارائه تسهیلات و امکانات بهتر به ایرانیان زودتر از سفارت بریتانیا در تهران کار خود را آغاز کرده است.»