بیمه آرمان 90 میلیارد ریال سود تقسیم کرد
تصمیمات مجمع عمومی فوق‌العاده (نوبت دوم) به این وسیله به اطلاع می‌رساند، مجمع عمومی فوق‌العاده (نوبت دوم) شرکت بیمه آرمان (سهامی عام) در تاریخ 05/06/93 تشکیل شد. خلاصه تصمیمات مجمع مذکور به شرح ذیل است: * در خصوص موضوع دستور جلسه (تطابق اساسنامه شرکت با اساسنامه نمونه مورد تایید بیمه مرکزی ج. ا. ا و سازمان بورس و اوراق بهادار) با توجه به دستور بازنگری اساسنامه مذکور، مقرر گردید پس از ابلاغ نهایی اساسنامه نمونه توسط بیمه مرکزی و سازمان بورس، نسبت به برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده اقدام لازم صورت پذیرد.


مجمع عمومی عادی سالانه شرکت بیمه آرمان با حضور بیش از ۶۲ درصد از صاحبان سهام دوم تیرماه سال جاری در سالن کنفرانس شرکت برگزار شد و صورت‌های مالی منتهی به ۲۹ اسفند سال ۹۲ به تصویب رسید.
این مجمع به ریاست دکتر محمد رضا امیرحسنخانی و انتخاب آقایان محمدعلی بهزادان نماینده بانک آینده و دکتر حسن عباسی نماینده شرکت آینده‌نگر شرق به عنوان ناظران جلسه و آقای ناصر سلوکی به عنوان منشی جلسه برگزار
شد.
در مجمع عمومی عادی سالانه بیمه آرمان پس از استماع و سپس تایید آن گزارش هیات مدیره و بازرس قانونی شرکت در خصوص عملکرد سال مالی 1392 بر اساس سود کسب شده در سال مذکور سود تقسیمی به مبلغ 90 میلیارد ریال (به ازای هر سهم مبلغ 75 ریال) را مورد تصویب قرار داد.
همچنین طبق مصوبه مجمع موسسه حسابرسی رهیافت و همکاران به عنوان حسابرس مستقل و بازرس قانونی اصلی و موسسه حسابرسی آریان فراز نیز به عنوان حسابرس مستقل و بازرس قانونی علی‌البدل برای مدت یک سال تعیین شدند و روزنامه «دنیای اقتصاد» به عنوان روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی‌های این شرکت برای سال مالی ۹۳ انتخاب شد.


عملکرد بیمه آرمان در سال مالی۹۲
گزارش عملکرد هیات مدیره به مجمع توسط علی فتحعلی، مدیرعامل بیمه آرمان ارائه شد و او به سوالات سهامداران حاضر در جلسه پاسخ داد.
فتحعلی با اشاره به عملکرد شرکت در سال مالی مورد گزارش خاطر نشان کرد: حق بیمه صادره شرکت، با افزایش بیش از ۳۶۲ درصدی در سال ۹۲ به رقمی بیش از ۱۵۹۶ میلیارد ریال رسید. این در حالی است که سود ناخالص فعالیت بیمه‌ای رشد ۲۷۴ درصدی را تجربه کرده است.
در ضمن سود عملیاتی شرکت در سال 92 نسبت به سال 91 با افزایش 118 درصدی همراه بوده است که نشان از عملکرد چشمگیر مدیریت و پرسنل سختکوش این شرکت خوش نام در بازار سرمایه دارد. سود خالص شرکت بیمه آرمان از مبلغ 67میلیارد ریال در سال 91 به 130 میلیارد ریال در سال 92 رسید که معادل 93 درصد رشد می‌باشد.
وی تاکید کرد: جمع دارایی‌های شرکت از رشد ۱۱۳ درصدی برخوردار بوده و در این شرکت سود انباشته ۷۲ درصد و حقوق صاحبان سهام از ۶۸۵ میلیارد ریال به ۱۲۰۳ میلیارد ریال برابر ۷۵ درصد افزایش داشته است.
وی افزود: استقرار زیرساخت‌ها در سال گذشته و تکمیل فرآیند گسترش کمی بازار و حضور شرکت در اغلب مناطق کشور سبب ساز اعتماد صاحبان صنایع و فعالان اقتصادی در بیمه آرمان شده است تا جایی که پیش‌بینی می‌شود در سال‌های آتی بتوانیم نقش اساسی و تعیین‌کننده‌ای در بازار بیمه کشور داشته باشیم.
فتحعلی تاکید کرد: در سال 92 با تلاش همکاران و مدیران شرکت موفق شدیم پرتفوی شرکت را به 159 میلیارد تومان با نسبت خسارت 33 درصد افزایش دهیم. شایان ذکر است در حال حاضر پرتفوی شرکت از ترکیب بسیار مطلوبی برخوردار است. وی افزود: بیمه آتش‌سوزی و شخص ثالث و بیمه‌های درمان هر کدام 30 درصد پرتفو را تشکیل می‌دهند.
وی گفت: اولویت در حفظ و تکریم مشتری در سال ۹۲ به عنوان هدفی فراگیر در شرکت نشانه‌گذاری گردید تا جایی که به گواه آمار منتشره از سوی واحد نظارت بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران کمترین شکایت از عملکرد شرکت‌های بیمه، مربوط به بیمه آرمان بوده است.
وی با ارائه آمار حضور 41 شعبه و 800 نمایندگی فعال در سال 1392، از افزایش این تعداد به 50 شعبه و بیش از یک‌هزار نمایندگی در سال 1393 خبر داد.
فتحعلی تصریح کرد: با توجه به پیش‌بینی‌ها از رشد ۲۰ درصدی بازار بیمه کشور در سال ۱۳۹۳ پیش‌بینی می‌شود پرتفوی شرکت به ۱۸۰ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۳ افزایش یابد.
مدیرعامل در ادامه ضمن اشاره به ظرفیت‌های بالقوه بازار بیمه کشور و برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده در خصوص توسعه بازار، برنامه‌های این شرکت در سال ۱۳۹۳ را حضور موثر در بازار بیمه‌های عمر و طراحی بیمه‌نامه‌های جدید منطبق با نیاز بازار و نیز بومی‌سازی بیمه تکافل و ارتقای پوشش سرمایه‌های ملی اعلام کرد.
وی در ضمن با اشاره به تلاش برای استفاده از ظرفیت مناسب سهامداران بیمه آرمان و همکاری‌های صورت گرفته با ایشان، فروش بیمه عمر از طریق بانک‌های سهامدار، ارائه خدمات بیمه‌ای به مشتریان این بانک‌ها را از دیگر برنامه‌های شرکت در حوزه همکاری‌های بانکی بیمه‌ای در سال 1393 اعلام کرد.
فتحعلی با اشاره به اعتماد و اطمینان سهامداران به عملکرد شرکت و حضور موثر در افزایش سرمایه صورت پذیرفته، افزایش سهم نگه داشت هر ریسک در بیمه‌نامه‌های صادره، دستیابی به ضریب توانگری مالی مناسب، افزایش اعتبار در بازارهای داخلی و بین‌المللی و کسب سهم بیشتر در قراردادهای کنسرسیوم را از جمله دستاوردهای تحقق افزایش سرمایه صددرصدی برای بیمه آرمان دانست.