گروه بورس- حمید محمدی: شاخص کل بورس تهران روز دوشنبه برای هشتمین روز کاری پی در پی افت را تجربه کرد. با احتساب افت ۱۵۷ واحدی شاخص کل بورس تهران در روز یکشنبه، زیان هشت روزه بورس تهران به ۶/۲ درصد رسید. کاهش بیش از این مقدار قیمت سهام در بسیاری از نمادها دور از ذهن به نظر می‌رسد. در همین راستا شرکت سرمایه‌گذاری کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در ادامه خریدهای خود در نماد «حخزر»، ۲۳۸ هزار سهم در این نماد را جمع‌آوری کرد.

در نماد «سمگا» برای سومین روز کاری متوالی، شرکت سکانداران تجارت پرشیا (سهامی خاص) و شرکت سرمایه‌گذاری هزاره سوم به ترتیب در نقش‌های خریدار و فروشنده ظاهر شدند. به این ترتیب سکانداران پرشیا (سهامی خاص) یک میلیون و ۲۱۴ هزار سهم از «سمگا» را به سبد سهام خود افزود و در مقابل شرکت سرمایه‌گذاری هزاره سوم ۵۰۰ هزار سهم از این نماد را عرضه کرد. شرکت بیمه سامان، ۳۵۰ هزار سهم از «کرازی» را در درصدهای منفی روز یکشنبه جمع‌آوری کرد. بیمه سامان سهامدار بیش از ۵/۲ درصد از «کرازی» است. بانک تجارت، ۴۹۰ هزار سهم از سرمایه‌گذاری ملی ایران را خریداری کرد. شرکت سهامی بیمه ایران، بیش از ۲۴۴ هزار سهم از «وپست» را از سبد سهام خود خارج کرد. صندوق سرمایه‌گذاری مشترک بورسیران، ۲۵۰ هزار سهم در نماد «ولیز» را جمع‌آوری کرد. شرکت سرمایه‌گذاری سمند (سهامی خاص) در ادامه حمایت خود از برخی نمادهای گروه خودروسازان، ۱۸۹ هزار سهم از «خاور» و ۴۰۵ هزار سهم از «ختوقا» را خریداری کرد. شرکت سرمایه‌گذاری غدیر، ۵۰۰ هزار سهم از «ثاخت» را در روز بازگشایی این نماد به سبد سهام خود افزود. سرمایه‌گذاری غدیر مالک بیش از ۱۳ درصد از سهام «ثاخت» است. شرکت کالسیمین، ۱۰۰ هزار سهم از «کروی» را به سبد سهام خود افزود.

شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه گل‌گهر (سهامی خاص) که طی معاملات در روزهای اخیر در نقش خریدار ظاهر شده است ۲۶۷ هزار سهم از «وبیمه»، ۳۱۲ هزار سهم از «ملت» و یک میلیون سهم از «ونفت» را خریداری کرد.

صندوق تامین آتیه کارکنان بانک ملت و شرکت گروه مالی ملت به ترتیب ۲ میلیون و یک میلیون سهم از «وبملت» را به سبد سهام خود افزودند.

شرکت بیمه پارسیان و شرکت تامین اندیش پارس (سهامی خاص) به ترتیب ۶هزار و ۱۵۰ هزار سهم از «پردیس» را خریداری کردند.