خبرگزاری مهر: مدیرعامل سازمان انرژی‌های نو ایران با تاکید بر اینکه افزایش قیمت برق و انرژی در کشور منجر به افزایش انگیزه بخش خصوصی برای توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر خواهد شد، از نصب یک نیروگاه جدید برق بادی در ارتفاعات کوه آبیدر سنندج خبر داد. یوسف آرمودلی با اعلام اینکه هم اکنون ایستگاه بادسنجی به منظور بررسی و مطالعه وضعیت وزش باد در ارتفاعات کوه آبیدر سنندج نصب شده است، تصریح کرد: در صورت کسب نتایج لازم از این مطالعات توربین بادی با ظرفیت ۶۶۰ کیلووات در منطقه نصب خواهد شد.

این مقام مسوول افزود: شرط لازم برای ایجاد توربین بادی در هر منطقه وزش باد با سرعت بیش از پنج متر برثانیه است که به احتمال زیاد این امکان در دامنه کوه آبیدر فراهم است و در آینده نزدیک شاهد نصب توربین در این منطقه خواهیم بود.

وی قیمت پایین برق مصرفی را از عوامل اصلی عدم استقبال لازم از انرژی‌های تجدیدپذیر دانست و تاکید کرد: افزایش قیمت حامل‌های انرژی به ویژه برق در سال‌های آینده ناگزیر خواهد بود از این رو سرمایه‌گذاری در زمینه انرژی‌های نو در آینده نزدیک بسیار سودده خواهد بود.

مدیرعامل سازمان انرژی‌های نو ایران با اشاره به اینکه برق با قیمت کیلوواتی ۴۶۰ تومان از تولیدکنندگان خریداری خواهد شد، بیان کرد: برای توسعه انرژی‌های نو نیاز به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی داریم و دولت به تنهایی با نصب چند توربین نمی‌تواند در این زمینه موفق عمل کند و سرمایه‌گذاران مطمئن باشند با تغییر تعرفه‌ها و افزایش قیمت انرژی این صنعت بسیار سودده خواهد بود.