دنیای اقتصاد: ایران، صربستان را برده بود و انتظار بازی آرژانتین و آمریکا را می‌کشید تا تکلیفش برای صعود مشخص شود. سرنوشت این‌گونه رقم خورده بود که خولیو ولاسکو که بسیاری او را معمار تیم قدرتمند فعلی ایران می‌شناسند بازهم سر راه ایران قرار گیرد و به قول خودش دین‌اش را به والیبال ایران ادا کند. آرژانتین با مربی نام آشنایش برای ایرانی‌ها آمریکای قدرتمند را به شکلی دراماتیک شکست داد تا این ایران باشد که به دور دوم مسابقات راه می‌یابد. با این نتیجه تیم ایران با توجه به پیروزی ۳ بر یک برابر صربستان جمع امتیازهای خود را به عدد ۱۵ رساند و بر اساس پوئن‌شماری بالاتر از آمریکا راهی مرحله دوم شد و اتفاقی تاریخی را رقم زد. کواچ سرمربی تیم ملی ایران که اتفاقا تیم ملی کشور خودش را شکست داده بود هم از توانایی‌های حریف می‌گوید: «من خودم صرب هستم و می‌دانم که این تیم چقدر قدرتمند است و چقدر می‌تواند قوی بازی کند، اما ما خوش‌شانس بودیم چراکه صربستان بدون فشار بازی کرد و به همین دلیل احتمال کسب سه امتیاز راحت‌تر شد.از اینکه بعد از باخت مقابل لهستان چگونه بازی می‌کنیم، نگران بودم،‌ از نتیجه امروز خوشحال شدم. به هر حال این تورنمنت تا همین‌جا هم برای ما فوق‌العاده بوده است.»

سعید معروف کاپیتان تیم ملی والیبال هم پس از پیروزی ۳ بر یک تیمش مقابل صربستان در نشست خبری از فشار روی تیم و کمبود زمان استراحت گفت: «بعد از بازی دیروز ما ساعت ۴ صبح خوابیدیم. صربستان هم با وجود آنکه نتیجه بازی کمکی به آنها نمی‌کرد، اما کار را برای ما دشوار کرد.»

همگروه‌های جدید ایران

به هر کم و کیف تیم ملی والیبال ایران در پایان مرحله دوم رقابت‌های قهرمانی جهان توانست به همراه تیم‌های فرانسه و لهستان راهی مرحله سوم شود؛ در دیگر گروه این پیکارها هم تیم‌های برزیل، روسیه و آلمان موفق شدند جواز حضور در بین ۶ تیم برتر را کسب کنند. در پایان مرحله دوم رقابت‌های قهرمانی جهان و پس از برگزاری مراسم قرعه‌کشی، تیم‌ها حریفان خود در این مرحله را شناختند و به این ترتیب تیم ایران با فرانسه و آلمان همگروه شد. قرعه‌کشی مسابقات به این صورت بود که تیم‌های اول هر گروه به‌عنوان سرگروه مرحله بعد انتخاب شدند و سایر تیم‌ها با قرعه در دو گروه تقسیم شدند.در این مرحله تیم‌ها با امتیاز صفر کار خود را آغاز می‌کنند و دو تیم برتر راهی مرحله نیمه‌نهایی خواهند شد.

۲۰۰هزار دلارپاداش قهرمان

اما حالا که ایران تا پای یک مدعی در این مسابقات هم رفته است بد نیست تا پاداش تیم‌های برتر را بدانید.تیم نخست مسابقات والیبال قهرمانی جهان در لهستان ۲۰۰ هزار دلار آمریکا، پاداش نقدی دریافت می‌کند. بر اساس اعلام فدراسیون جهانی والیبال، در پایان مسابقات والیبال قهرمانی جهان به تیم‌های برتر این تورنمنت به ترتیب ۲۰۰هزار، ۱۲۵ هزار و ۷۵ هزار دلار جایزه نقدی پرداخت می‌شود. برگزارکنندگان مسابقات برای باارزش‌ترین بازیکن (MVP) مسابقات قهرمانی جهان ۳۰ هزار دلار و برای هر یک از جوایز انفرادی دیگر ۱۰ هزار دلار کنار گذاشته‌اند. برنامه بازی‌های این مرحله به شرح زیر است:

سه‌‌شنبه، ۲۵ شهریور ساعت ۲۲:۵۵

آلمان - فرانسه

برزیل - لهستان

چهارشنبه، ۲۶ شهریور ساعت ۲۲:۵۵

ایران - آلمان

برزیل - روسیه

پنج‌شنبه، ۲۷ شهریور ساعت ۲۲:۵۵

ایران - فرانسه

لهستان - روسیه