مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران گفت: حجم انتقال گاز در افق ١٤٠٤ از ٢٠٠ میلیارد مترمکعب در حال حاضر به ٤٠٠میلیارد مترمکعب در سال افزایش می‌یابد. محمدعلی امام اظهار کرد: در حال حاضر ٣٣ هزار و ١٢٤ کیلومتر خط لوله انتقال گاز در کشور وجود دارد که این میزان در افق ١٤٠٤ به ٦١ هزار و ٤٥٧ کیلومتر می‌رسد.

وی افزود: این شرکت در حال حاضر ٧١ واحد تاسیسات تقویت فشار گاز در اختیار دارد که این تعداد در افق ١٤٠٤ به ١٣٦ مورد افزایش می‌یابد.امام با بیان اینکه در حال حاضر ٣٦ مرکز بهره‌برداری فعالیت‌های عملیاتی را انجام می‌دهند، خاطرنشان کرد: در افق ١٤٠٤تعداد مراکز بهره‌برداری به ٧٤ مرکز خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ٦٩ درصد بودجه سرمایه شرکت در سال جاری جذب شده است، تصریح کرد: در پنج ماه نخست امسال، ارتباط بین خطوط سوم و دهم سراسری در کیلومتر ٢٧٢ خط لوله سوم در حوزه منطقه ٥، تعمیر و تعویض بخش‌های معیوب خطوط لوله از جمله خطوط اول و دوم سراسری ٤٠ اینچ اهواز و ٣٦ اینچ شهید مصطفوی و جنوب خراسان، برقراری ارتباط نیروگاه‌ها با خطوط سراسری از جمله نیروگاه تشان با خط لوله دهم سراسری در حوزه منطقه ١٠ انجام شده است.