ایرنا: وزیر اطلاعات گفت: جهاد اقتصادی و دستیابی به اهداف توسعه پایدار در سایه امنیت توام با نشاط و سرمایه‌گذاری هدفمند فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی محقق می‌شود. سیدمحمود علوی دیروز در جلسه شورای اداری استان مرکزی در اراک افزود: امنیت زنده و هوشمند لازمه جامعه اسلامی است و رشد اقتصادی و اجتماعی پویا محصول امنیت شرع محور و سازنده است.

وی توضیح داد: جامعه‌ای از مزایای توسعه پایدار و هدفمند بهره‌مند است که فرهنگ ایمانی بر آن حکمفرما باشد و تقویت فرهنگ ایمانی در تمامی لایه‌های جامعه و تبدیل آن به باور همگانی امری ضروری است.

وزیر اطلاعات بیان کرد: فرهنگ ایمانی طیف‌های مختلف مردمی را به سوی فرهنگ ارزشی، تولید سازنده و مولد و اخلاق‌مداری رهنمون می‌کند.

وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: امنیت در نظام اسلامی ابزاری برای پیشبرد امور در فضای سالم و با نشاط است و رویکرد دستگاه‌های امنیتی نیز حساسیت در دفاع از حق‌الناس و حقوق مردم است. حجت‌الاسلام والمسلمین علوی عنوان کرد: محور کار دستگاه‌های امنیتی نظارت بر مبنای شرع مقدس، قانون و اخلاق است و باید از ظرفیت تعامل در بخش‌های مختلف برای هرچه بهتر شدن امور و تسهیل بستر توسعه و سلامت جامعه بهره برد.