پرافتخارترین بازیگران تاریخ سینما

تاریخ سینما در طول حیات خود صحنه هنرمندی بسیاری از بازیگران در سراسر جهان بوده که به شخصیت‌های گوناگون روی پرده نقره‌ای جان بخشیده‌اند. در این میان استعداد‌هایی فوق‌العاده نیز در عرصه بازیگری بوده‌اند که مرز میان تخیل و واقعیت را برای مخاطب به حداقل رساندند و نام خود را برای همیشه در میان افتخارآفرینان هنر هفتم ثبت کردند. دانیل دی لوئیس

دانیل دی‌لوئیس، بازیگر انگلیسی متولد ۲۹ آوریل ۱۹۵۷ تنها بازیگر برنده سه جایزه اسکار نقش اول مرد ( پای چپ من ، خون به پا خواهد شد و لینکلن) در تاریخ سینما است. در کارنامه سینمایی دی‌لوئیس آمار خیره‌کننده ۱۲۷ جایزه سینمایی و ۳۶ نامزدی کسب جوایز از رویداد‌های سینمایی به چشم‌ می‌خورد تا به شایستگی او را پرافتخارترین بازیگر مرد تاریخ سینما بنامیم.

جک نیکلسن

جک نیکلسن متولد ۲۲ آوریل ۱۹۳۷ در نیویورک با دو جایزه اسکار در نقش اول ( دیوانه از قفس پرید، شرایط مهرورزی) و یک جایزه اسکار در نقش مکمل (بهترین شکل ممکن) از معدود بازیگران تاریخ سینما با سه جایزه اسکار بازیگری است. وی که بیشتر به خلق شخصیت‌های عصبی مزاج و بعضا شرور شهرت دارد، تاکنون موفق به کسب ۱۰۱ جایزه سینمایی شده و در رویدادهای سینمایی ۷۲ بار نیز نامزد دریافت جایزه شده است.

تام هنکس

تام هنکس، بازیگر ۵۷ ساله و متولد لندن یکی از پرافتخارترین و محبوب‌ترین بازیگران سینما است که تاکنون دو جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد (فیلادلفیا و فارست گامپ ) را در کنار ۶۳ جایزه سینمایی دیگر در کارنامه سینمایی دارد. وی همچنین ۵۹ بار نامزد کسب جایزه از رویدادهای سینمایی گوناگون شده است. تام هنکس درآمدزاترین بازیگر تاریخ سینما شناخته شده است؛ به طوری‌که تاکنون فیلم‌های او ۳/۶ میلیارد دلار فروش داشته‌اند که متوسط ۱۰۷ میلیون دلار برای هر فیلم است.

داستین هافمن

داستین هافمن، متولد هشتم آگوست ۱۹۳۷ جوایز زیادی را از جشنواره و جوایز سینمایی شامل ۷۶ جایزه و ۳۸ نامزدی کسب کرده است. وی هر دو جایزه اسکار خود را برای نقش اصلی و برای فیلم‌های کرامر علیه کرامر (۱۹۸۰) و مرد بارانی (۱۹۸۸) کسب کرده است و پنج بار نیز نامزد کسب اسکار بازیگری شده است.

رابرت دنیرو

رابرت دنیرو متولد ۱۷ آگوست ۱۹۴۳ در نیویورک، در طول دوران درخشان بازیگری خود موفق به کسب دو جایزه اسکار برای فیلم‌های گاو خشمگین ساخته مارتین اسکورسیزی و قسمت دوم پدرخوانده به کارگردانی فرانسیس فورد کاپولا شده است.

پرافتخارترین بازیگران تاریخ سینما