گروه بورس- حمید محمدی: شاخص کل بورس تهران روز سه شنبه با صعود ۶ واحدی، دومین روز سبز رنگ خود را در این هفته به ثبت رساند. حال آنکه تداوم صعودهای لرزان بورس تهران به مدد معاملات بلوکی از حیث ارزش معاملات افت خاصی نسبت به روزهای قبل احساس نکرده است. در همین راستا شرکت گروه توسعه مالی مهر آیندگان برای سومین روز پیاپی یک میلیون سهم از «ورنا» را به سبد سهام خود افزود. مهرآیندگان با خرید ۱۲ میلیون و ۸۲۴ هزار سهم در نماد «وصندوق» میزان مالکیت خود در این سهم را به حدود ۲ درصد رساند.

موسسه صندوق بازنشستگی، وظیفه در ادامه عرضه‌های اخیر خود، ۹۰۰ هزار سهم در نماد «وپاسار»، ۷۱ هزار سهم در نماد «فولاد» و ۱۱ هزار سهم در نماد «شبهرن» را از سبد سهام خود خارج کرد.

شرکت فرآوری زغال‌سنگ پروده طبس (سهامی خاص) با خرید ۱۰۰ هزار سهم دیگر در نماد «کطبس» حمایت خود از این سهام را ادامه داد. شرکت سرمایه‌گذاری آتیه تکادو (سهامی خاص) نیز ۵ هزار سهم از این نماد را به سبد سهام خود افزود.

شرکت سرمایه‌گذاری صنعت و معدن ۱۵۰ هزار سهم در نماد «ولصنم» و ۴۰ هزار سهم در نماد «خنصیر» را خریداری کرد.

شرکت سرمایه‌گذاری فرهنگیان (سهامی خاص) در حالی ۳ میلیون و ۶۲۹ هزار سهم از «وگردش» را عرضه کرد که فردی حقیقی ۴ میلیون سهم و شرکت توسعه امیدافق گردشگری(سهامی خاص) ۵ میلیون و ۲۰۴ هزار سهم از این نماد را به سبد سهام خود افزودند.

شرکت سرمایه‌گذاری غدیر، ۱۰۰ هزار سهم از «پارسان» را خریداری کرد.

شرکت بیمه ما که شنبه ۴۰۰ هزار سهم از «ختور» را خریداری کرده بود در معاملات روز سه شنبه این مقدار سهم را عرضه کرد.

شرکت سرمایه‌گذاری سمند (سهامی خاص)، ۱۰۰ هزار سهم از «ختوقا» و ۶۰۰ هزار سهم از «خاور» را در معاملات دیروز جمع‌آوری کرد.

بنیاد مستضعفان ۱۹۶ هزار سهم از «حسینا» را از سبد سهام خود خارج کرد.

شرکت سایپا نیز ۱۰۰ هزار سهم از نماد «کساپا» را در معاملات روز سه شنبه عرضه کرد.

شرکت سرمایه‌گذاری سامان فرهنگیان (سهامی خاص) ۱۱۳ هزار سهم از نماد «ثفارس» را خریداری کرد. طی ۱۰ روز اخیر معاملاتی «ثفارس» بیش از ۱۳ درصد کاهش در قیمت را تجربه کرده است.

شرکت توسعه مدیریت سرمایه خوارزمی (سهامی خاص) در ادامه عرضه روز دوشنبه «سکارون» روز سه‌شنبه نیز ۲۰۰ هزار سهم دیگر از این نماد را از سبد سهام خود خارج کرد.

شرکت سرمایه‌گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی که روز دوشنبه ۱/۵ میلیون سهم از «لپارس» را عرضه کرده بود در معاملات روز سه‌شنبه نیز ۵۰۰ هزار سهم دیگر از این نماد را فروخت. «لپارس» از ابتدای شهریور تا پایان معاملات روز سه شنبه بیش از ۷۱ درصد بازدهی را عاید سهامدارانش کرده است.

خرید و فروش‌ها در بورس تهران