ایدرو: مجمع عمومی سالانه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در حالی برگزار شد که محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: سازمان گسترش یک سازمان باسابقه است و عملکردهای بسیار مثبتی در سال‌های قبل و بعد از انقلاب داشته است؛ ولیکن انتظارات بیش از اینها است. به گفته نعمت‌زاده، اگرچه قوانین جاری کشور محدودیت‌هایی برای سازمان‌های توسعه‌ای ایجاد کرده ولی نیت این بوده که فعالیت‌ها به سمت بخش غیردولتی برود و امیدوارم هیات عامل و مدیران ایدرو به‌رغم محدودیت‌های داخلی و خارجی راه‌هایی را برای انجام کار پیدا کنند. ایدرو: مجمع عمومی سالانه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در حالی برگزار شد که محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: سازمان گسترش یک سازمان باسابقه است و عملکردهای بسیار مثبتی در سال‌های قبل و بعد از انقلاب داشته است؛ ولیکن انتظارات بیش از اینها است. به گفته نعمت‌زاده، اگرچه قوانین جاری کشور محدودیت‌هایی برای سازمان‌های توسعه‌ای ایجاد کرده ولی نیت این بوده که فعالیت‌ها به سمت بخش غیردولتی برود و امیدوارم هیات عامل و مدیران ایدرو به‌رغم محدودیت‌های داخلی و خارجی راه‌هایی را برای انجام کار پیدا کنند. وی ادامه داد: اختیارات اساس‌نامه‌ای سازمان‌های توسعه‌ای در قالب قوانین و برنامه‌های متعددی محدود شده و این سازمان‌ها را از توانمندی لازم دور کرده، ولی خوشبختانه در لایحه ۳۰ ماده‌ای اخیر که در هیات دولت تصویب و به مجلس ارائه شده، مقرر است سازمان‌های توسعه‌ای به اساسنامه خود بازگردند و برابر آن عمل کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه به جای کارهای کوچک باید به کارهای بزرگ پرداخت، تصریح کرد: اگرچه ایدرو باید در زمینه تحقیق و توسعه و نوآوری از بخش‌های مختلف صنعت حمایت مالی و فنی کند؛ اما باید به کارهای توسعه‌ای مهم نیز بپردازد که بخش خصوصی در شرایط کنونی آماده انجام آنها نیست. نعمت‌زاده با تاکید بر لزوم توسعه مناطق محروم، یادآور شد: در زمینه صنعت خودرو، صنعت ساخت شناورهای دریایی و بسیاری از صنایع دیگر نیازمندی‌های گسترده‌ای در کشور وجود دارد که سازمان گسترش باید با تفکر توسعه‌ای به تامین این نیازها بپردازد. وزیر صنعت، معدن و تجارت ابراز امیدواری کرد با حمایت و اراده اعضای مجمع و هیات عامل ایدرو، منابع مالی لازم برای طرح‌های ایدرو فراهم شود.

سیدرضا نوروززاده، رئیس هیات عامل ایدرو نیز گفت: در استراتژی سازمان گسترش قرار است از مشارکت در طرح‌های کوچک اجتناب شود و ایدرو فقط در طرح‌های بزرگ سرمایه‌گذاری کند. نوروززاده افزود: با استراتژی جدید، ایدرو خواهد توانست نقش توسعه‌ای خود را تحت عنوان نام خود که مشتمل بر «گسترش» و «نوسازی» است، ایفا کند. بر اساس گزارش عملکرد ایدرو، در سال ۱۳۹۲ در حوزه صنایع پیشرفته ۳۴ پروژه پژوهشی شامل ۱۷ طرح نوآوری، ۱۵ طرح توسعه کسب‌و‌کار کوچک و ۲ طرح تحقیق و توسعه با اعتبار ۵۹۳ میلیارد ریال به اجرا در آمده است.