شهردار شهر ولیکو گرادیشته صربستان در دیدار با رایزن فرهنگی کشورمان ضمن اشاره به اینکه ایران بیشترین مراکز تاریخی و جهانگردی در جهان را دارد، گفت: ایران در آینده نزدیک به مکانی برای گردشگران صربستانی تبدیل می‌شود. به گزارش «ایرنا» از رایزنی فرهنگی ایران در بلگراد، دراگان میلیچ در دیدار با محمود شالویی با اشاره به اینکه ایران و صربستان امکانات فراوانی برای جذب گردشگران دارند، گفت: شهر گردشگری گرادیشته با داشتن ظرفیت‌های مختلف فرهنگی، گردشگری و همچنین برخورداری از زمینه‌های اقتصادی خواهان برگزاری تورهای تفریحی و تجاری بین صربستان و ایران است. شهردار شهر گردشگری ولیکو گرادیشته همچنین با اشاره به اینکه ایران علاوه‌بر داشتن جاذبه‌های گردشگری متعدد از لحاظ اقتصادی نیز برای همکاری‌های اقتصادی و تجاری مکانی مناسب برای تاجران صربستانی به شمار می‌رود، گفت: سابقه درخشان فرهنگ و تمدن ایران شوق تعامل و همکاری با این کشور را افزون می‌کند.

وی همچنین در این رابطه افزود: مسلما همکاری‌های گردشگری، فرهنگی، هنری، اقتصادی و تجاری با جمهوری اسلامی ایران در آینده نزدیک در برنامه‌های کاری شهر ولیکو گرادیشته قرار خواهد گرفت. رایزن فرهنگی کشورمان در صربستان هم در این دیدار ضمن استقبال از پیشنهاد همکاری‌های فرهنگی با شهر ولیکو گرادیشته گفت: علاقه وافر طرفین جهت فعالیت‌های مشترک فرهنگی و هنری در راستای برپایی نمایشگاه‌های مرتبط به‌ویژه در حوزه صنایع دستی و همچنین نمایش فیلم‌های ایرانی به‌عنوان نخستین اقدامات از این دست است که در اولین فرصت ممکن قابلیت تحقق دارد.

محمود شالویی نیز با توجه به تجربه موفق شهرداری ولیکو گرادیشته در میزبانی برنامه‌های بین‌المللی فرهنگی و هنری نظیر جشنواره فیلم‌های کوتاه مستند افزود: با این توصیف راه برای میزبانی از برنامه‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ازجمله جشنواره فیلم و جشنواره عکس و دیگر اقدامات فرهنگی هموار است. به گزارش «دنیای‌اقتصاد» پیش از این ایران با کشورهای دیگری نظیر ایتالیا و اسپانیا توافقاتی در راستای مبادلات گردشگری داشته است.