دنیای‌اقتصاد، کرج، رسول باقری: معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری البرز با اشاره به اینکه اورهال خطوط هوایی فرودگاه مهرآباد تنها ۱۳ درصد است و گزینه‌های دومی برای انتقال خطوط مسافری مطرح شده است، عزم دولت را در راه‌اندازی این خط در فرودگاه پیام جدی دانست. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری البرز، دکتر مهرداد مظفری با بیان این مطلب گفت: دیدگاه‌ها و مکانیزم‌های اقتصادی در فرودگاه پیام باید به سمت درآمدزایی باشد.

وی در ادامه از مذاکرات متعدد با وزرا در ارتباط با فرودگاه پیام خبر داد و گفت: نگاه‌ها بسیار مثبت است و حتی موضوعات احداث بندر خشک، اتصال به راه آهن و... نیز مطرح شده است.

معاون برنامه‌ریزی استانداری البرز با اشاره به محدودیت‌های فرودگاه مهرآباد گفت: اورهال این فرودگاه تنها ۱۳ درصد است و سالانه افزایش آن محدود است، به‌نحوی‌که موضوع انتقال فرودگاه مهرآباد به سمت گزینه‌های بعدی نیز مطرح شده است. وی افزود: این حجم پروازها تا ۵ الی ۱۰ سال آتی پاسخگو نیست و باید فرودگاه مهرآباد به فکر مرکزی معین برای خود باشد.

مظفری ادامه داد: این وضعیت، فرصتی را فرا روی ما قرار داده است که از ظرفیت‌های «پیام» در این خصوص استفاده کنیم؛ درواقع «پیام» می‌تواند معین فرودگاه مهرآباد باشد.

وی افزود: اگر نگاه آمایشی به تکالیف اصلی این فرودگاه نداشته باشیم، در حال حاضر اولویت ما فعال ساختن خط مسافربری فرودگاه پیام است.