ایسنا: اظهارات مسوولان مخابرات استان تهران گویای آن است که در هر دوره حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیارد تومان از پرداختی‏های مردم برای قبوض تلفن با تاخیر انجام می‏شود.

به گفته معاون مدیرعامل مخابرات تهران در حال حاضر حدود ۲۵ درصد قبض‏های مشترکان تلفن ثابت در تهران با تاخیر پرداخت می‏شود و در این میان عده‏ای مشترک بدرفتار هم هستند که به‌دلیل بدهی‏های مخابراتی خط‏های آنها یک طرفه و قطع می‏شود.

عرب با تاکید بر اینکه در حال حاضرمشترکان تهرانی حدود ۴۰ میلیارد تومان بدهی معوقه به مخابرات دارند، اظهار کرد: این رقم مربوط به افرادی می‏شود که حتی پس از قطع شدن خطشان مبلغ بدهی خود را پرداخت نکرده‏اند اما علاوه‌بر این رقم حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیارد تومان هم مربوط به ناوصولی‏های هر دوره می‏شود که با تاخیر پرداخت می‏شود.

مدیرعامل مخابرات استان تهران هم در ارتباط با بدهی‏های مخابراتی مردم معتقد است: متاسفانه مقدار ناوصولی‏های ما بالا است و حتی اگر ۱۰ درصد مشترکین ناوصولی داشته باشند رقم بالایی ایجاد خواهد شد.

صیدی که معتقد است باید روی این مساله اطلاع‌رسانی بیشتری صورت بگیرد، در این باره تصریح کرد: اکنون یک مشترک با پرداخت ۵۰ هزار تومان خطی را خریداری می‌کند و به عنوان مثال صد هزار تومان از آن استفاده می‏کند و بعد به سراغ خرید خط دیگری می‏رود که پیگیری حقوقی این مسائل هم سختی‏های خاص خود را دارد؛ حال اگر چند درصد مشترکان به این شیوه برخورد کنند قطعا مشکلات متعددی برای مخابرات ایجاد خواهد شد. اما در ارتباط با بدهی‏های کلی مردم به مخابرات نیز سال گذشته سخنگوی مخابرات اعلام کرده بود: کاربران تلفن ثابت و همراه اول حداقل ۱۰۰ میلیارد تومان بدهی به مخابرات دارند. داوود زارعیان در عین حال گفته بود: در بهترین حالت و در خوش حساب‏ترین استان‌ها ما حداقل ۱۰ درصد لاوصولی داریم که گاه این رقم در برخی استان‏ها به ۳۰ تا ۳۵ درصد نیز می‏رسد.