گروه بازرگانی: رومانی به ایران در تعاملات سازنده با اتحادیه اروپا کمک می‌کند. به گزارش روابط‌عمومی سازمان توسعه تجارت، محمود بازاری، مدیرکل دفتر توسعه صادرات کالا در نشست صادرکنندگان ایران و رومانی با بیان اینکه کشورهای اروپایی می‌توانند از ویژگی منحصربه‌فرد ایران نهایت استفاده را ببرند، ابراز امیدواری کرد: روابط تجاری تهران و اتحادیه اروپا که در چند سال گذشته رو به سردی گذاشته بود، با رفت و آمد هیات‌های تجاری کشورهای اروپایی بهبود یابد. بازاری با اشاره به برگزاری نمایشگاه آرد و نان، شکلات و شیرینی و دارو همزمان با این نشست، از تجار و صادرکنندگان رومانی دعوت کرد از این نمایشگاه‌ها بازدید کنند.

ماتاچ نیکولای، یکی از صادرکنندگان رومانی نیز که به نمایندگی از این هیات صحبت می‌کرد، در سخنانی هدف از سفر تجار رومانی به ایران را به‌دست آوردن اطلاعات کافی برای برقراری روابط تجاری با ایران عنوان کرد و گفت: روابط تهران و بخارست از سابقه خوبی برخوردار است و رومانی امیدوار است تعاملات خود را به دوران گذشته بازگرداند.

وی با اشاره به اینکه رومانی می‌تواند به ایران در گسترش روابط تجاری با اتحادیه اروپا کمک کند، اظهار کرد: ایران رهبر تجاری خاورمیانه محسوب می‌شود و صادرکنندگان رومانی تمایل زیادی به گسترش روابط تجاری با این کشور دارند.