معاون سرمایه‌گذاری شرکت ملی نفت با اشاره به راه‌اندازی سامانه جامع مالی شرکت ملی نفت موسوم به ERP اظهار کرد: با استقرار این سیستم، هزینه‌ دقیق‌ تولید هر بشکه نفت و گاز ایران در خشکی و دریا استخراج می‌شود. علی کاردر در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با بیان اینکه قیمت و شرایط اختصاص گاز فلرها به متقاضیان برای تولید برق هنوز نهایی نشده است، اظهار کرد: نکات ظریفی درباره بحث‌های قیمت، زمان‌بندی‌ اختصاص گاز در میادین مختلف و میزان گازی که در فلر سوزانده می‌شود، وجود دارد که پس از بررسی و نهایی شدن آنها باید شرایط را اعلام کنیم.

وی تاکید کرد: در حال محاسبه میزان سرمایه‌گذاری و نرخ بازگشت سرمایه مناسب برای سرمایه‌گذاران هستیم و اگر عدد غیردقیق بدهیم، ممکن است بازار گمراه شود.

معاون سرمایه‌گذاری شرکت ملی نفت در ادامه گفت: سامانه جامع مالی شرکت ملی نفت ERP موازی سامانه قدیمی نصب شده و در حال تست‌ عملیاتی آن هستیم تا مشکلات سامانه جامع مشخص شود و تلاش‌ بر آن است که برای اوایل سال آینده این سامانه به‌طور کامل عملیاتی و دایر شود.

وی افزود: اگر این سیستم دایر شود، هزینه‌ دقیق‌ تولید هر بشکه نفت و گاز ایران در خشکی و دریا استخراج می‌شود، اگرچه در حال حاضر هم به‌صورت حدودی این هزینه‌ها را می‌دانیم.

کاردر اضافه کرد: سامانه ERP گزارش‌دهی آسان و روانی را برای مدیران فراهم می‌کند؛ چرا که هر کس تنها یک بار اطلاعات خود را وارد سیستم می‌کند.

وی ادامه داد: این سامانه به پیش‌بینی هزینه‌های آینده و هزینه‌ سرمایه‌گذاری کمک فراوانی خواهد کرد و برنامه‌ریزی را نیز آسان می‌کند، چون اطلاعات تجمعی و دقیق را در اختیار مدیران قرار می‌دهد.

کاردر تاکید کرد: در این سامانه سطوح دسترسی متفاوتی برای مدیران مختلف تعریف می‌شود و اولویت‌ اصلی برای ما امنیت نرم‌افزار است.