آب شرب سنندج آلوده نیست

دنیای اقتصاد، سنندج، فرزاد نویدی: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان کیفیت آب را خط قرمز این شرکت دانست و گفت: در صورت وجود هرگونه آلودگی در آب ضمن اطلاع‌رسانی مناسب آن را قطع می‌کنیم. علیرضا تخت‌شاهی با اشاره به اینکه در حال حاضر آب کردستان با هیچ‌گونه مشکلی از نظر کیفیت مواجه نیست، افزود: باید موج سواری برخی‌ها در زمینه شایعه آلودگی آب سنندج را کنترل کنیم. وی از توزیع آب با کیفیت مطلوب در سطح شهرستان‌های کردستان خبر داد و گفت: متاسفانه به دلیل قطعی‌های اخیر در سنندج به این شایعات دامن زده شد.

وی با اشاره به اینکه با وجود شایعات اخیر در مورد آلودگی آب کردستان به هیچ عنوان نیازی به مصرف آب معدنی نیست، افزود: این شایعه به نفع فروشندگان آب معدنی تمام شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان اظهار کرد: در حال حاضر آب استان کردستان از استاندارد برخوردار است و در صورت آلوده بودن از طریق رسانه‌های گروهی به مردم اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی با اعلام اینکه بحث کیفیت آب را به هیچ‌وجه نمی‌توان از مردم مخفی کرد، افزود: شهروندان ما در هر مکانی اگر از آلوده بودن آب مطلع شدند ما را در جریان قرار دهند تا اقدامات لازم در این زمینه صورت گیرد. مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان بر جدی گرفتن بحث کمبود آب در استان تاکید کرد و ادامه داد: میزان ذخیره آب در استان تا پایان آبان ماه است و این اولین باری است که در استان برای تامین آب نگرانی‌هایی به وجود آمده و هشدار داده شده است.

وی با اشاره به اینکه هیچ ارگان و سازمانی به اندازه رسانه و مطبوعات در فرهنگ‌سازی استفاده بهینه از آب بین مردم تاثیرگذار نیست، بیان کرد: متاسفانه امروز در استان شاهد مشکل کمبود آب و ریزگردها و هوای آلوده هستیم و انجام هر اقدامی در این زمینه نیازمند عزم همگانی مردم است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۵/۹۷ درصد جمعیت شهری کردستان تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب شهری هستند، تصریح کرد: در حال حاضر یک میلیون و ۶۴ هزار و ۱۰۴نفر جمعیت شهری از آب آشامیدنی برخوردار هستند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان تعداد شهرهای تحت پوشش در کردستان را ۲۵ شهر عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر چهار تصفیه‌خانه در شهرستان‌های قروه، سنندج، مریوان و سقز در دست بهره‌برداری

است. تخت شاهی با اشاره به بهره‌برداری از تصفیه‌خانه‌های شماره ۲ سنندج و شهرستان سقز در سال جاری تصریح کرد: در حال حاضر کار احداث تصفیه‌خانه در شهرستان‌های بانه، بیجار و سریش آباد در حال اجرایی شدن است.

وی از بهره‌برداری آزمایشی تصفیه‌خانه شهرستان بیجار خبر داد و بیان کرد: برای احداث تصفیه‌خانه شماره ۲ سنندج پروژه‌های زیادی از جمله ۶۰کیلومتر خط انتقال و سه ایستگاه پمپاژ اجرایی شدند. مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان عنوان کرد: با بهره‌برداری از تصفیه‌خانه شماره دو سنندج یک هزار و ۱۲۰ میلی متر در ثانیه به ظرفیت تصفیه‌خانه‌های موجود اضافه می‌شود. تخت شاهی از مرحله اجرای فراخوان برای احداث تصفیه‌خانه در شهرستان دیواندره خبر داد و یادآورشد: این تصفیه‌خانه برای اولین بار در استان در قالب طرح‌های BOT اجرایی می‌شود که امیدواریم احداث تصفیه‌خانه در شهرستان‌های سروآباد و دهگلان نیز در قالب همین طرح‌ها اجرایی شود.