دنیای‌اقتصاد، بجنورد، فاطمه برزگر: مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی گفت: ساخت مجتمع بزرگ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان از محل مصوبات سفر مقام معظم رهبری، اکنون معطل تامین زمین در بجنورد است. سیدعلی ارکانی فرد مهم‌ترین مصوبه سفر رهبری در خراسان شمالی در حوزه کودک و نوجوان را احداث مجتمع بزرگ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عنوان کرد.

وی تصریح کرد: با وجود گذشت حدود دو سال از این مصوبه هنوز برای احداث این پروژه با مشکل تامین زمین مناسب در بجنورد مواجه هستیم. مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی افزود: این در حالی است که اعتبار اجرای این طرح بزرگ که حدود ۵۰میلیارد ریال بوده تامین شده است. وی گفت: برای تامین زمین برای اجرای این طرح، تاکنون مذاکراتی با شهرداری، شورای شهر و راه و شهرسازی انجام شده اما زمین مناسب با این حجم در داخل شهر معرفی نشده است.

به گفته ارکانی فرد زمینی برای این طرح در اراضی گلستان‌شهر بجنورد در ۶ کیلومتری شمال این شهر ارائه شده که مناسب این طرح نیست.

وی اظهار کرد: اجرای این طرح در داخل شهر بجنورد مورد تاکید مسوولان استانداری بوده و با اجرای این طرح در گلستان اعلام مخالفت کرده‌اند.