ایرنا: حسین ساجدی نیا، فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ در جمع خبرنگاران گفت: حدود یک هزار و ۸۹ قطعه شیء تاریخی با قدمت ۶ هزار سال از منزلی در فرمانیه کشف شد. ساجدی نیا افزود: پلیس اطلاعات امنیت تهران در پی دریافت گزارشی مبنی بر وجود اشیای عتیقه ۶ هزار ساله در یک منزل در منطقه فرمانیه تهران با انجام مراحل قانونی به کشف و ضبط این اشیای تاریخی اقدام کرد.

او با بیان اینکه در این عملیات با دریافت حکم بازرسی و ورود به منزل از دادستان و همکاری دادسرای ناحیه یک و کارشناسان میراث فرهنگی، بعد از ورود به منزل حدود یک هزار و ۸۹ قطعه شیء تاریخی شناسایی و ضبط شد، گفت: این اشیای عتیقه مربوط به دوران هخامنشی، ساسانیان، ایلخانان سلجوقی و تعدادی نیز متعلق به دو سده اخیر است.

ساجدی نیا با اشاره به اینکه کارشناسان میراث فرهنگی بیشتر اشیای کشف شده در این محل را به‌عنوان اشیای عتیقه با قدمت ۶ هزار ساله تشخیص داده‌اند، اظهار کرد: تاکنون برآورد قیمتی روی اشیای کشف شده تعیین نشده است. فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ همچنین گفت: تمام اشیای تاریخی به واحد تخصصی میراث فرهنگی انتقال خواهد یافت تا ضمن ارزیابی و قیمت‌گذاری در نهایت در اختیار موزه‌های تاریخی کشور برای بازدید عموم قرار داده شود.

او با بیان اینکه یک خانم و آقا متهمان این پرونده هستند که اکنون در زندان به سر می‌برند، گفت: این افراد سابقه کیفری در رابطه با نگهداری یا فروش اشیای عتیقه ندارند ولی در مورد جعل اشیای عتیقه پرونده داشته اند.