شاتا: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر افزایش صادرات غیرنفتی، گسترش و فعال کردن سایت‌های نمایشگاهی گام مهمی برای رونق اقتصادی خواهد بود. محمدرضا نعمت‌زاده در جلسه مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سهامی نمایشگاه بین‌المللی گفت: نمایشگاه باید به صورت یک شرکت دولتی عمل و با سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی، حضور شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه‌های خارج از کشور را تسهیل کند.

وی با تاکید بر اینکه نجات کشور در تولید و صادرات است و صادرات غیرنفتی محرک تولید است، گفت: اگر بتوانیم بخشی از هزینه حضور بخش خصوصی را در نمایشگاه‌های خارج از کشور تامین کنیم، کمک بزرگی به حضور فعال آنان در نمایشگاهی و در پی آن صادرات غیرنفتی کرده‌ایم. وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین گفت: شهر بزرگ تهران به سایت‌های نمایشگاهی متعدد نیاز دارد.

در این جلسه همچنین حسین اسفهبدی، مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ضمن ارائه گزارش عملکرد سال مالی ۹۲ اظهار کرد: شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی به منظور هماهنگی، رشد و توسعه امور نمایشگاهی در داخل و خارج کشور و همچنین تمرکز امور مربوط به برگزاری نمایشگاه‌ها و همایش‌های ملی و بین‌المللی در راستای تحقق، سیاست‌های توسعه صادرات غیرنفتی و معرفی دستاوردها و تولیدات صنعتی، معدنی، کشاورزی و خدمات بازرگانی، فنی و مهندسی کشور تشکیل شده است.

اسفهبدی با تشریح اهداف کلان شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی اظهار کرد: افزایش اعتبار ملی و بین‌المللی شرکت با رویکردهای علمی و تخصصی، ارتقای سطح کیفی، برگزاری نمایشگاه‌های داخلی وخارجی، توسعه منابع انسانی به‌عنوان اصلی‌ترین سرمایه با اجرای مولفه‌های مرتبط و مؤثر توسعه پایدار صنعت نمایشگاهی است.