مقایسه دو غول G3 و آی‌فون ۶ پلاس
دنیای‌اقتصاد- حضور آی‌فون ۶ پلاس در بازار، مقایسه آن با سایر پرچمداران موبایل را به دنبال داشته است. یکی از رقبای آی‌فون ۶ پلاس گوشی هوشمند G3 ساخت ال‌جی است. در اینجا قابلیت‏های هرکدام را در کنار هم مقایسه می‏کنیم. ابعاد: از نظر سایز نمایشگر هر دو گوشی تقریبا مشابه هستند، اما سایزهای متفاوتی دارند. آی‌فون 6 هشت درصد بلندتر و چهار درصد عریض‏تر از G3 است. همچنین آی‌فون 6 پلاس در یک زمینه کوچک‌تر است و اینکه 20 درصد نازک‌تر از LG G3 است.
وزن:G۳ ممکن است ضخیم‏تر باشد، اما ۱۳ درصد سبک‏تر از آی‌فون ۶ پلاس است.
کیفیت ساخت: مشخص است که در این زمینه بدنه آلومینیومی آی‌فون ۶ پلاس بر بدنه پلاستیکی G3 که شکل فلزی گرفته برتری دارد، هرچند بنا بر سلیقه هر کسی می‏تواند نوع طراحی و جنس خاصی را دوست داشته باشد، اما به هر حال دیزاین و کیفیتی که آی‌فون حتی در نسخه‏های قبلی خود هم داشته یکی از نقاط قوت آن است.
رنگ‏: آی‌فون ۶ پلاس در سه رنگ نقره‏ای، طلایی و خاکستری که برای آی‌فون ۵ اس عرضه شده بود به بازار آمده است، اما گوشی ال جی در پنج رنگ مشکی، طلایی، کبود، بنفش و سفید عرضه شده، اما عمدتا دور رنگ مشکی و سفید این گوشی در بازار بیشتر یافت می‏شود.
سایز نمایشگر: در زمینه سایز هر دو گوشی از سایز یکسانی استفاده می‏کنند، اما نکته اینجا است که گوشی G3 به‌دلیل آنکه لبه‏های جلویی خود را تا حد ممکن حذف گوشی کوچک‌تری به‌نظر می‏رسد. هر دو گوشی در اینجا سایز صفحه نمایش 5/5 اینچی دارند.
وضوح نمایشگر: آی‌فون ۶ پلاس از صفحه نمایش رتینا برخوردار است که یک تکنولوژی انحصاری اپل است و گوشی G۳ وضوحی برابر با ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ را دارد. G۳ همچنین از تراکم ۵۲۸ پیکسل در هر نقطه برخوردار است. نمایشگر هر دو گوشی از فناوری IPS بهره می‏برد.
حسگر اثر انگشت: آی‌فون 6 پلاس از یک حسگر تشخیص اثرانگشت بسیار عالی بهره می‏برد، اما G3 فاقد چنین امکانی است.
باتری: اپل تاکنون به ‏طور رسمی ظرفیت باتری آی‌فون ۶ پلاس را اعلام نکرده، اما وب‏سایت‏های فناوری باتری این گوشی را ۲۹۱۵ میلی‏آمپر اعلام کرده‏اند. درحالی‌که باتری G۳ سه هزار میلی‏آمپر است. با این حال به‌طور عمومی تفاوت دو دستگاه از نظر سیستم‌عامل و صفحه نمایش و پردازنده باعث می‏شود که نتوان از روی میلی آمپر موبایل بهتر را در این بخش انتخاب کرد و باید منتظر تست‏های کارآیی دو دستگاه در آینده نشست. با این حال اپل همواره نشان داده که از نظر باتری کارکردهای فوق‏العاده‏ای عرضه می‏کند.
دوربین: از نظر دوربین اپل سرآمد همه دوربین‏های بازار است، دوربین 5s به‌رغم مگاپیکسل پایین‏تر هنوز هم سریع‏ترین و باکیفیت‏ترین دوربین جهان موبایل‏ها است و شاید تنها رقیب آن گوشی‏ پرچمدار جدید نوکیا باشد.
حافظه داخلی: آی‌فون در سه ورژن ۱۶، ۶۴ و ۱۲۸گیگابایت ارائه شده و G۳ دو نسخه ۱۶ و ۳۲ گیگابایتی دارد.
پردازنده: از نظر پردازنده آی‌فون 6 پلاس از یک پردازنده دو هسته‏ای 64 بیتی به نام اپل A8 و G3 از یک پردازنده چهار هسته‏ای 32 بیتی 5/2 گیگاهرتزی بهره می‏برد. رم آی‌فون 6 پلاس یک گیگابایت است و G3 در دو نسخه دو گیگابایت و سه گیگابایت موجود است. با این همه در زمینه پردازنده هم اعداد بزرگ‌تر نمایانگر برنده رقابت نیستند.
نرم‏افزار: سیستم‌عامل آی‌فون ۶ پلاس IOS۸ است که امکاناتی نظیر کیت‌سلامتی و کیت خانگی (کنترل وسایل منزل با آی‌فون) دارد و G۳ نیز از اندروید ۴/۴ کیت‏کت با رابط کاربری LG بهره‏مند است. طبیعتا در این زمینه هم مقایسه ساده‏ نیست به‌خصوص که کاربران هرکدام ممکن است با یک سیستم‌عامل راحت‏تر باشند. به هر حال هر دو گوشی از جدیدترین سیستم‌عامل دو غول بزرگ نرم‏افزاری بهره می‏برند والبته اپل این مزیت را دارد که این سیستم‌عامل با سخت‏افزار متناسب خودش تلفیق شده است.
قیمت: آی‌فون 6 پلاس با قیمت 750 دلار عرضه شده درحالی‌که گوشی ال‌جی 600 دلار قیمت دارد.