دنیای‌اقتصاد، بندرعباس: مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: عامل ۹۰ درصد از حوادث، خطای انسانی و توجه نکردن به قوانین ایمنی است. به گزارش روابط عمومی شرکت پالایش نفت بندرعباس، مهندس نامور در مراسم روز ملی آتش‌نشانی و ایمنی در پالایشگاه بندرعباس افزود: با اجرای صبورانه فعالیت‌ها، کنترل، هوشیاری و رعایت قوانین و استانداردهای لازم می‌توان به‌راحتی از بروز حوادث پیشگیری کرد.

وی با بیان اینکه صنعت نفت صنعتی حساس است که در هر لحظه امکان خطر و بروز حادثه در آن وجود دارد، تاکید کرد: ما ملزم به رعایت قوانین بهداشت، ایمنی و محیط زیست هستیم.

وی گفت: رسالت اصلی ما تامین انرژی و فرآورده‌های نفتی مورد نیاز کشور است که به‌طور حتم تولید آن با آلایندگی همراه است و بنا بر تعهد وظیفه داریم با پایش‌های مستمر و کنترل دستگاه‌ها متناسب با استانداردهای زیست‌محیطی از انتشار آلایندگی جلوگیری کنیم. وی افزود: در کنار کاهش آلاینده‌ها موظفیم کیفیت محصولات و فرآورده‌های نفتی را مطابق با استانداردهای جهانی برای حفاظت از محیط‌زیست افزایش دهیم و برای این منظور در شرکت پالایش نفت بندرعباس هزینه‌های زیادی صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: با راه‌اندازی طرح بهبود کیفیت و افزایش ظرفیت پالایشگاه بندرعباس در سال آینده، بنزین با استاندارد یورو چهار تولید و میزان گوگرد نفت و گاز تولیدی نیز از ۱۰ هزار PPM به کمتر از ۵۰ PPM کاهش می‌یابد.

مهندس خاور سنگری، رئیس بهداشت، ایمنی و محیط‌زیست شرکت پالایش نفت بندرعباس نیز در این مراسم گفت: شرکت پالایش نفت بندرعباس با اجرای کامل برنامه‌های HSE در یک سال گذشته با وجود اجرای برنامه‌های تعمیراتی و فرآیندی متعدد سال بدون حادثه‌ای را داشته است.

وی گفت: در صنعت نفت HSE یک شعار نیست و به‌عنوان یک اراده و نظام فکری در همه سطوح کاری اجرا می‌شود.