گروه ورزش : هفته یازدهم مسابقات لیگ برتر امروزو فردا انجام می‌شود. مسابقاتی که اگرچه به میانه خود هم نزدیک نشده است اما حساسیت در آن موج می‌زند. بازی‌های این هفته در معادلات بالای جدول تاثیر زیادی دارد که حساس‌ترین آنها مصاف همیشه پرحاشیه سپاهان و پرسپولیس در اصفهان است. استقلال- ملوان ویک میهمان ویژه

استقلال با وجود هت تریک در باخت با ۱۸ امتیاز دوم است و ماموریت شاگردان قلعه نویی هم مشخص است. بردن ملوانی که با ۸ امتیاز در رتبه پانزدهم جدول قرار دارد، حفظ جایگاه در جدول، پایان ناکامی و راضی کردن هوادارانی که قطعا دیگر تحمل نتیجه‌ای غیر از برد را ندارند. روی کاغذ کار استقلال آسان است و ملوان نصرت ایراندوست با آنچه تاکنون نشان داده توان مقاومت را نخواهد داشت با این حال ملوان هرازگاهی تبدیل به قویی سرکش می‌شود و از آنجا که در فوتبال ایران می‌شود انتظار عجیب‌ترین نتایج را داشت، شاید شوک بعدی به استقلال را ملوان وارد کند. با توجه به اینکه پس از پایان این هفته، لیگ برتر ۱۷ روز تعطیل می‌شود تا اردوی تیم ملی برگزار شود، استقلال در صورت بردن ملوان، فرصت خوبی برای بازسازی خود دارد تا در ۴ هفته پایانی نیم فصل نخست لیگ بتواند نتایج هفته‌های گذشته را جبران کرده و هوادارانش را خوشحال کند. البته در این شرایط تقابل پژمان نوری با ملوانی‌ها و رویارویی مهرداد اولادی و مازیار زارع با استقلالی‌ها هم جالب توجه است. آنچه مسلم است اینکه امیر قلعه‌نویی با تمام وجود به دنبال برد در این بازی است؛ چراکه این مسابقه یک میهمان ویژه در استادیوم دارد. فرهاد مجیدی که به ایران بازگشته و برای شروع مربیگری هم اعلام آمادگی کرده است.

سپاهان - پرسپولیس ؛ جنجال در پیش است؟

نام این بازی را دربی ایران گذاشته‌اند چرا که سراسر حساسیت است و هر سال یک ماجرا را در فوتبال ایران رقم می‌زند. ۲ سال پیش داستان آب معدنی‌های مشکوک بود و سال گذشته هم که محسن قهرمانی در جنجال این بازی غرق شد. پرسپولیس مدت‌ها است که در حسرت برد مقابل سپاهان در اصفهان است و تحقق این آرزو قطعا یکی از بزرگ‌ترین روزهای تاریخ معاصر سرخپوشان خواهد بود. مصاف خلعتبری با همبازیان فصل گذشته و رویارویی تفکرات حسین فرکی و حمید درخشان نکات ویژه و دیدنی این دیدار است. پرسپولیس برای اینکه به روند صعودی‌اش ادامه دهد به دنبال ۳ امتیاز است و سپاهان برای دور نشدن از جمع مدعیان نمی‌خواهد به پرسپولیس باج دهد. این بازی حساس‌ترین دیدار هفته است و باید دید آیا باز هم مسائل حاشیه‌ای در آن اتفاق می‌افتد یا اینکه این بار شاهد جنگ صرفا تاکتیکی خواهیم بود. محمد عباس‌زاده مهاجم پرسپولیس و پریرا مهاجم سپاهان هم هر دو ۴ گله هستند و نبرد این گلزنان هم دیدنی خواهد بود. برنامه هفته یازدهم از رقابت‌های فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:

پنج‌شنبه ۱۰/۷/۹۳

گسترش فولاد تبریز ـ پدیده خراسان -ساعت ۱۵:۴۵

نفت تهران ـ ذوب آهن-ساعت ۱۷:۱۰

استقلال خوزستان - راه‌آهن ـ ساعت ۱۷:۲۰

استقلال تهران - ملوان بندرانزلی ـساعت ۱۸:۳۰

جمعه ۱۱/۷/۹۳

سایپای البرز - تراکتورسازی تبریز ـ ساعت ۱۶

پیکان تهران ـ صبای قم- ساعت ۱۷:۱۰

نفت مسجد سلیمان- فولاد خوزستان - ساعت ۱۷:۲۰

سپاهان - پرسپولیس -ساعت ۱۸:۳۰