عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به تعیین کف قیمت ۱۳سنت برای خوراک گاز پتروشیمی‌ها در کمیسیون برنامه‌ و بودجه گفت: ما از بخش بخش حرف‌مان می‌توانیم دفاع کنیم اما این شبکه به شدت نمایندگان را تحت فشار می‌گذارد. غلامعلی جعفرزاده در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اظهار کرد: ما در کمیسیون برنامه و بودجه روی یک عدد در مورد قیمت خوراک گاز پتروشیمی‌ها به اجماع رسیدیم و آن قیمت ۱۳ سنت در هر متر‌مکعب است. وی با بیان اینکه ۱۳ سنت به‌عنوان کف قیمت خوراک پتروشیمی‌ها در کمیسیون برنامه و بودجه تعیین شد، تصریح کرد: من هنوز فکر می‌کنم این عدد با قیمت واقعی گاز فاصله زیادی دارد و کوتاه آمدن کمیسیون برای گرفتن بهانه از دست این افراد بوده است.

این نماینده مجلس ادامه داد: بیشتر فضاسازی رسانه‌ای درباره خوراک پتروشیمی‌ها به این دلیل است که یک ثروت ملی و بین نسلی به قیمت بسیار ارزان در اختیار پتروشیمی‌ها گذاشته می‌شد و با قیمت‌گذاری جدید پتروشیمی‌ها از یک سود کلان کم‌کم به سمت یک سود خوب سوق پیدا کردند.

وی افزود: اگر به کتابچه‌ سود این پتروشیمی‌ها نگاه کنید، مشخص است که تنها سود آنها معقول شده است. قطعا ضرر نمی‌دهند و دلیلی ندارد که ما خوراک پتروشیمی را نزدیک به قیمت گاز خانگی به آنها بدهیم.عضو کمیسیون برنامه و بودجه اضافه کرد: آنها می‌گویند قیمت گاز را با همسایه‌ها مقایسه کنید و ما هم به کرات گفته‌ایم به شرطی می‌توان قیمت خوراک را با همسایه‌ها مقایسه کرد که شما هم به اندازه آنها مالیات بدهید.

نماینده مردم رشت در مجلس ادامه داد: ذی‌نفعان پتروشیمی هم جوسازی‌های سنگینی می‌کنند، اما به‌‌رغم همه این جوسازی‌ها مشغول توسعه بیشتر برای بهره‌بردن از سود آن هستند و باید پرسید اگر این قیمت‌ خوراک سودآور نیست چطور در یک شهر ظرف چند ماه ساخت ۴ واحد پتروشیمی را شروع می‌کنند؟وی تاکید کرد: ما نمی‌گوییم پتروشیمی‌ها سود نبرند بلکه معتقدیم باید سود معقول ببرند، گاز هم ثروت ملی کشور است و همه ما موظفیم از آن پاسداری کنیم و با قیمت معقول به آنها بدهیم. جعفری افزود: ثروت ملی کشور را تا الان مفت می‌برده‌اند و اگر می‌خواهند قیمت را با عربستان مقایسه کنند به همان میزان عربستان هم مالیات بپردازند.