ایسنا: معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اعلام خبر تبدیل ۱۶ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاه گازی به سیکل ترکیبی گفت: تا پایان سال جاری علاوه بر اقدام مذکور، ۸ هزار مگاوات نیز ظرفیت نیروگاهی جدید بدون استفاده از سوخت وارد مدار می‌شود. هوشنگ فلاحتیان با اشاره به کاهش مصرف برق به دلیل خنک شدن هوا گفت: از نیمه دوم شهریور به دلیل کاهش دمای هوا از میزان مصرف برق کاسته شده و اکنون میزان مصرف برق از ۵۰ هزار مگاوات به ۳۲ هزار مگاوات رسیده است. وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۵ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی در حال تعمیر اساسی یا در حالت کم‌باری هستند، تاکید کرد که می‌توانیم برق مازاد را صادر کنیم.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اشاره به وضعیت سوخت نیروگاه‌ها در زمستان نیز یادآور شد: وزارت نیرو و وزارت نفت در تعامل هستند تا بتوان سوخت نیروگاه‌ها را به موقع تامین کرد. در این راستا وزارت نفت وعده تخصیص بیشتر گاز به نیروگاه‌ها را در مقایسه با سال گذشته در دستور کار قرار داده است.

فلاحتیان با ابراز خوش‌بینی نسبت به اینکه شرکت ملی گاز موفق به تامین گاز بر اساس وعده وزارت نفت شود، گفت: گاز طبیعی برای حفظ محیط زیست، پایداری و افزایش طول عمر نیروگاه‌ها مفید است. در حال حاضر مخازن مازوت نیروگاه‌ها مشکل جدی‌ای ندارند، وزارت نفت نیز وعده داده است که در مقایسه با سال گذشته گاز بیشتری برای نیروگاه‌ها تامین شود. وی با تاکید بر اینکه از ابتدای سال تاکنون در راستای تبدیل نیروگاه‌های گازی به سیکل ترکیبی بالغ بر ۸هزار مگاوات قرارداد بسته‌ایم، گفت: در سه سال آینده با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ۳۷۳۰ مگاوات ظرفیت نیروگاهی نیز به سیکل ترکیبی تبدیل می‌شود. معاون وزیر نیرو در امور برق از انعقاد قرارداد تبدیل ۸ هزار مگاوات نیروگاه گازی به سیکل ترکیبی در سه، چهار ماه آینده خبر داد. فلاحتیان در ادامه با تاکید بر ادامه صادرات برق به عراق اظهار کرد: صادرات برق به عراق کاهش نیافته و متوقف نشده است. صادرات برق در تابستان به خاطر تامین برق داخل کشور مقداری محدود شده بود اما اکنون می‌توانیم صادرات را افزایش دهیم. وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر مشکلی در حوزه صادرات برق به عراق وجود ندارد و بر اساس قراردادهای موجود صادرات برق ادامه دارد.