دنیای‌اقتصاد، اصفهان: رئیس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان پیش‌بینی کرد که تا دهم آبان ماه آب در رودخانه زاینده‌رود جاری می‌شود و آب کشت پاییزه در اختیار کشاورزان اصفهانی قرار می‌گیرد. قدرت‌الله قاسمی در جلسه شورای هماهنگی این اداره افزود: اقدامات لازم برای تهیه بذر و نهاده‌های کشاورزی کشت پاییزه به‌ویژه کشت گندم و جو در سطح استان انجام شده است. وی افزود: رودخانه زاینده‌رود در سال‌های اخیر به سبب خشکسالی‌های متوالی و کاهش بارش‌های آسمانی در محدوده استان اصفهان تا مصب خود در تالاب گاوخونی خشک و تنها در محدوده‌ای کوچک در نقاط بالا دست جاری بوده است. رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان افزود: مسوولان وزارت نیرو در سال زراعی جاری با توجه با حجم آب موجود در پشت سد زاینده رود تصمیم به گشودن بخشی از این آب روی بستر خشک زاینده‌رود گرفته‌اند تا زمین‌های مزروعی محدوده این حوضه آبی زیرکشت پاییزه رود.

قاسمی با اشاره به اهمیت بیمه کشاورزی گفت: بیمه محصولات کشاورزی باید مورد توجه کشاورزان قرار گیرد تا در صورت بروز حادثه امکان جبران خسارت فراهم شود.

وی با اشاره به اصلاح روش‌های جدید آبیاری افزود: با استفاده از اعتبار سال گذشته در سال‌جاری هفت هزار هکتار از مزارع استان مجهز به شبکه‌های جدید آبیاری شد. قاسمی ادامه داد: امسال نیز حدود یکصد میلیارد تومان اعتبار برای روش‌های جدید آبیاری در نظر گرفته شده که امید است ۱۰ هزار هکتار دیگر از اراضی استان مجهز به این سیستم‌های جدید شود.