دنیای اقتصاد، مشهد، فاطمه آرمان: دومین همایش سراسری مدیران کل استان‌ها و معاونان مرکزی بانک مهر اقتصاد با محوریت بانکداری اسلامی در مشهد برگزار شد. آموزش بانکداری اسلامی برای ارتقای سطح تخصص و آگاهی حوزه مدیران کل استان‌ها و نقش بانک در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و بازنگری سند چشم‌انداز بانک و بررسی نحوه تدوین آن در افق ۱۴۰۴ اهم محورهای این همایش بود.

معاون اعتبارات و تجدید منابع بانک مهر اقتصاد در حاشیه این همایش گفت: اصلی‌ترین هدف این همایش مباحث مربوط به بانکداری اسلامی و آشنایی هرچه بیشتر مدیران بانک با مسائل کاربردی و به روز بانکداری اسلامی است. دکتر نجف‌پور ادامه داد: بیش از یک دهه از فعالیت مهراقتصاد در حوزه پیگیری مباحث علمی مربوط به بانکداری اسلامی می‌گذرد و ظرفیت بالایی در جهت پیاده سازی مسائل مربوط به آن در این بانک وجود دارد. وی اظهار کرد: ارتقای زمینه علمی مدیران در حوزه بانکداری اسلامی و بهره‌وری در جهت اقتصاد مقاومتی از دیگر اهداف این همایش است. وی با اشاره به تشکیل کارگروه‌های کاری در بانک مهر اقتصاد گفت: ظرف مدت پنج ماه کارگروه‌های کاری ویژه‌ای برای تنظیم شکل و ابعاد سند بهره‌وری نظام بانکداری اسلامی تشکیل شده است. همچنین تدوین سند تحولی بانکداری اسلامی و تعیین مسیرهای مبتنی براین سند راهبردی از دیگر اهداف بانک مهر اقتصاد به‌منظور پیاده‌سازی برنامه‌های طراحی شده است.

وی گفت: با پیچیدگی‌های بازار پول و سرمایه به این جمع‌بندی رسیدیم که سند راهبردی بانک را به سند تحول نظام بانکداری تبدیل کنیم.