خبرگزاری مهر: کلیات طرح ادغام شورای‌عالی فناوری اطلاعات در شورای‌عالی فضای مجازی با ۱۷ رای موافق به نمایندگان کمیسیون صنایع و معادن مجلس رسید. نمایندگان کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در جلسه روز یکشنبه این کمیسیون، طرح ادغام شورای‌عالی فناوری اطلاعات در شورای‌عالی فضای مجازی و حذف ماده (۴) قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را مورد بررسی قرار دادند که کلیات این طرح با ۱۷ رای موافق و ۳رای مخالف نمایندگان عضو این کمیسیون به تصویب رسید.

در جریان بررسی کلیات این طرح مذکور ۳ نفر موافق، سه نفر مخالف، ۴ نفر از دستگاه‌های دیگر و دیوان محاسبات و شورای‌عالی فضای مجازی، نماینده دولت و یک عضو شورای‌عالی فناوری اطلاعات و نمایندگانی از مرکز پژوهش‌های مجلس نیز حضور داشتند که در نهایت با استناد به تاکیدات مقام معظم رهبری و استدلال‌های مطرح شده کلیات طرح ادغام شورای‌عالی فناوری اطلاعات در شورای‌عالی فضای مجازی رای آورد.قرار است جزئیات طرح ادغام شورای‌عالی فناوری اطلاعات در شورای‌عالی فضای مجازی در جلسات آتی کمیسیون صنایع و معادن بررسی شود. در ماده واحده این طرح یک فوریتی آمده است: قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موضوع تشکیل شورای فناوری اطلاعات حذف و کلیه وظایف، امکانات، تجهیزات و بودجه این شورا به شورای‌عالی فضای مجازی منتقل می‌شود.

نمایندگان موافق این ادغام، ایجاد وحدت رویه در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها در حوزه فضای مجازی کشور را ازجمله دلایل تصویب این طرح عنوان کردند.