«شیائومی» نوپا در خطر حذف از بازار موبایل

موبنا: کمپانی چینی شیائومی از سوی نیروی هوایی هند مورد اتهام جاسوسی قرار گرفت. شیائومی به‌تازگی در بازار هند موفقیت‏ بسیاری کسب کرده و توانسته سهم قابل‌توجهی از این بازار را به خود اختصاص دهد.

با این حال نیروی هوایی هند اعلام کرد که اطلاعات کاربران هندی به سرورهای این شرکت در چین ارسال می‏شود، بنابراین به جاسوسی از اطلاعات کاربران هندی می‏پردازند.

بر این اساس نیروی هوایی هند به کارمندان و خانواده‏های آنها درباره استفاده از گوشی‏های هوشمند و نوت‏بوک‏های شیائومی هشدار داده‏اند. نیروی هوایی هند اعلام کرده که شواهدی یافته که براساس آن اطلاعات خصوصی کاربران از این دستگاه‏ها به سرورهای شرکت شیائومی در پکن ارسال می‏شود. گزارش‏ها حاکی است که شیائومی همچنین توسط مقامات تایوانی هم در طول ماه گذشته مورد اتهام جاسوسی قرار گرفته و گزارش شده بود که دولت این کشور درصدد ایجاد ممنوعیت محصولات شیائومی در تایوان است. بر این اساس نیروی هوایی هند اعلام کرده که این کشور تجهیزات هوشمندی به‌کار برده و چندین مورد ارسال اطلاعات کاربران به سرورهای چینی را مشاهده و رویت کرده است. گزارش‏ها حاکی است که یکی از گوشی‏های این شرکت مورد بررسی قرار گرفته و مشخص شده که این مدل قادر است نام کاربر و اپراتور، شماره تلفن، شماره سریال و پیام‏های کاربر را به سرورهای شیائومی در چین ارسال کند.