گروه بنگاه‌های اقتصادی: شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در گزارش ۶ ماهه خود بیش از بودجه، سود محقق کرد. این شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم برای سال مالی جاری را با سرمایه ۱۷ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریالی، مبلغ ۷۵۰ ریال اعلام کرده است که تا پایان نیمه نخست امسال توانست ۵۱ درصد از این رقم معادل مبلغ ۳۸۶ ریال را پوشش دهد. این درحالی است که چادرملو پیش از این با سرمایه ۱۲ هزارمیلیارد ریالی سود هر سهم خود را مبلغ یک هزار و ۳۵ ریال در اسفندماه ۹۲ و در تیرماه امسال معادل یک‌هزار و ۴۱ ریال اعلام کرده بود. شرکت افزایش سرمایه اخیر را از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران در مجمع فوق‌العاده به تصویب رساند که این رقم در اختیار هیات مدیره بود و پس از اخذ مجوز از سازمان بورس در جلسه هیات مدیره به تاریخ بیستم مهرماه به تصویب رسید. البته شرکت یادآور شده است که افزایش سرمایه یادشده تا تاریخ برگزاری مجمع عادی سالانه سال مالی منتهی به اسفندماه ۹۳ به ثبت خواهد رسید. چادرملو طی دوره یادشده از فروش کنسانتره و سنگ‌آهن دانه‌بندی شده و گندله بیش از ۱۲ هزار و ۴۷۷ میلیارد و ۳۰۶ میلیون ریال درآمد کسب کرد که نسبت به رقم بودجه، پوشش ۴۶ درصدی را نشان می‌دهد.

سود ناخالص این شرکت در پایان دوره ۶ ماهه معادل رقم ۶ هزار و ۴۲۵ میلیارد و ۷۶۱ میلیون ریال اعلام شده است.

از طرفی شرکت طی سال جاری نسبت به سال گذشته با کاهش هزینه‌های مالی روبه‌رو است.

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو پیش‌بینی کرده است که تا پایان دوره بیش از ۱۴ میلیون تن کنسانتره، سنگ دانه‌بندی و گندله تولید کند.

این شرکت در دوره مزبور نزدیک به ۵۰ درصد از رقم پیش‌بینی تولید را نسبت به بودجه پوشش داده است.

مطابق اطلاعیه ارسالی، شرکت دلایل تغییرات را ناشی از نوسان نرخ‌های فروش به میزان ۲۲/۰ درصد ناشی از هزینه‌های تمام شده هر تن به میزان ۸۸/۱ درصد و هزینه‌های اداری، عمومی و فروش به میزان ۰۲/۰ درصد و ... اعلام کرده بود.