گروه ورزش - بعد از یک تعطیلات طولانی‌مدت بالاخره چراغ لیگ بار دیگر روشن می‌شود تا جریان عادی زندگی در فوتبال کشور جاری شود. مهمترین ویژگی هفته دوازدهم از مسابقات لیگ چالش فدراسیون و سازمان لیگ با صدا و سیما است. علی کفاشیان اعلام کرده که اجازه پخش زنده مسابقات را نمی‌دهد. باید منتظر ماند و دید زور فدراسیون به تلویزیون می‌رسد یا به سبک و سیاق سال‌های اخیر بازهم با ورود نهاد‌های امنیتی به موضوع دوربین‌ها وارد استادیوم خواهند شد. پنجمین بازی درخشان

این پنجمین بازی پرسپولیس با هدایت حمید درخشان است و البته یک بازی بسیار سخت برای این تیم قرمزپوش در خانه. آنها که در هفته یازدهم لیگ برتر، در ثانیه‌های پایانی تساوی را با شکست در زمین سپاهان عوض کردند، بعد از بازگشت پیام صادقیان و پیروزی در جام حذفی برابر بنه‌گز بوشهر، به یک آرامش نسبی رسیده‌اند. هرچند امروز پرسپولیس از نظر فنی به آرامش رسیده اما قطع همکاری با اسپانسر باعث شد که بازهم این باشگاه اسیر حواشی مدیریتی شود، اتفاقی که می‌تواند به ضرر سرخپوشان در مستطیل سبز تمام شود. البته حمید درخشان امیدوار است فارغ از این حواشی، تیمش در ورزشگاه آزادی سایپا را شکست داده و بتواند با تکیه بر این پیروزی موقتا به رده پنجم جدول

صعود کند.

در سوی دیگر میدان اما تیم آماده سایپا قرار دارد؛ تیمی که هفته پیش در جام حذفی با ۶ گل در زمین کیان بختیاری پیروز شد. بازیکنان این تیم با تکیه بر انگیزه آن برد و رویارویی با پرسپولیس، قطعا روز سختی را برای مردان حمید درخشان رقم خواهند زد.

در این بازی جنگ در میانه میدان و خط حمله دو تیم است، جایی که محمد نوری به‌دلیل عمل آپاندیس غایب است و پرسپولیس حقیقی را هم به دلیل محرومیت در اختیار ندارد، افشین اسماعیل زاده جوان باید با تکیه بر بازیسازی خود، مهاجمانی از جمله پیام صادقیان را تغذیه کند.آن طرف میدان اما صادقی با تجربه همین وظیفه را دارد و کاوه رضایی و حامد شیری می‌توانند کار هافبک‌های پرسپولیس را سخت‌تر کنند. رویارویی سیدمهدی سیدصالحی با تیم سابقش هم جذابیت‌های خاص خودش را دارد. سایپا شاید به اندازه پرسپولیس بازیکن اسمی نداشته باشد؛ اما آنها انگیزه ویژه‌ای دارند. نارنجی پوشان با ۶ گل خورده بهترین خط دفاع لیگ راهم در اختیار دارند.

در هر صورت پیروزی در این بازی برای پرسپولیس از نان شب واجب‌تر است؛ زیرا می‌تواند با تکیه بر آن، روزهای بهتری را پیش‌رو داشته باشد. اگر درخشان در این مسابقه پیروز شود، سومین شکست متوالی را به سایپا تحمیل می‌کند و اگر بازنده شود دومین باخت متوالی او در لیگ برتر خواهد بود.

برنامه مسابقات هفته دوازدهم لیگ برتر به شرح زیر است:

سه‌شنبه ۲۹/۷/۹۳

پرسپولیس ـ سایپای البرز- ساعت ۱۶:۵۰

استقلال خوزستان ـ نفت مسجد سلیمان- ساعت ۱۷

صبای قم- گسترش فولاد تبریز- ساعت ۱۶:۵۰