گروه ورزش: رقابت‌های هفته دوازدهم لیگ برتر درحالی امروز چهارشنبه با برگزاری پنج دیدار ادامه پیدا می‌کند که استقلال در مشهد یک بازی سخت را مقابل پدیده پیش رو دارد. تراکتورسازی صدرنشین نیز درحالی به فکر افزایش فاصله خود با تعقیب‌کنندگان است که ۴ تیم بعدی جدول در خارج از خانه به میدان خواهند رفت. پدیده مشهد - استقلال تهران

نخستین بازی روز دوم از هفته دوازدهم، یک رقابت جالب در مشهد است، جایی که پدیده مشهد میزبان استقلال تهران است. از یکسو ۳ امتیاز این بازی برای دو تیم اهمیت دارد و از سوی دیگر با توجه به هدایت پدیده توسط علیرضا مرزبان که یک مربی پرسپولیسی است و همچنین رویارویی رضا عنایتی مهاجم پیشین استقلال و اقای گل گذشته لیگ با این تیم تهرانی، حساسیت‌ و جذابیت این بازی بیشتر می‌شود.

پدیده که پس از ۴ هفته ناکامی در لیگ، در هفته یازدهم با پیروزی مقابل گسترش در تبریز به آرامش نسبی رسید، برای اینکه جایگاه خود را در رده هفتم حفظ یا تقویت کند و یک موفقیت بزرگ دیگر در لیگ به‌دست آورد، در اندیشه شکست دادن استقلال در شهر خود است. این پیروزی برای تیم تازه صعود کرده به لیگ برتر خصوصا مرزبان و مردم مشهد اهمیت بسیاری دارد.

از سوی دیگر استقلالی‌ها پس از یک بازی سخت که هفته پیش مقابل فولاد نوین اهواز در جام حذفی داشتند و مصدومیت و غیبت بیک‌زاده، برهانی و عمران‌زاده، روز سختی را برابر پدیده پیش‌رو دارند اما برای حفظ جایگاه دومی و کاهش فاصله با تیم تراکتورسازی، تنها به برد در مشهد فکر می‌کنند. شاگردان قلعه‌نویی می‌دانند اگر در این بازی ببازند ممکن است تا رده چهارم سقوط کنند، پس با تمام توان جهت رسیدن به ۳ امتیاز این بازی به میدان خواهند رفت.

زرینچه به جای قلعه‌نویی

بعد از حضور فرهاد مجیدی در برنامه نود و حرف‌های جنجالی در مورد مکتب استقلال و حجازی، امیر قلعه‌نویی برای مواجه نشدن با سوالی در این مورد به کنفرانس مطبوعاتی قبل از بازی نرفت و جواد زرینچه را به نمایندگی از خود فرستاد. او ابتدا از بازی گفت: «بازی برای ما این قدر اهمیت دارد که بعد از بازی با فولاد نوین به مشهد آمدیم. این بازی برای ما ۶ امتیازی است و با گرفتن این ۳ امتیاز می‌توانیم به قهرمانی نیم فصل نزدیک شویم. اولین بازی که شروع کردیم تیم کامل نداشتیم. در این بازی هم این گونه است. امیدواریم تا نیم فصل همه را در اختیار داشته باشیم. بازیکنان جایگزین می‌توانند جای دیگران را پر کنند.»

مربی استقلال یادآور شد: «خرسندنیا و هاشم بیک‌زاده را از سمت چپ در مرکز استفاده کردیم. باید از نیروهای خود استفاده کنیم. صادقی با تعصب خود بازی می‌کند. درست است که در دفاع آسیب‌پذیر هستیم اما تلاش می‌کنیم که کمتر باشد.»

خبرنگاری در مورد حضور مجیدی در کادر فنی و جدایی جاسم کرار پرسید که مدیر رسانه‌ای استقلال در واکنش به این مساله گفت: حضور فرهاد مجیدی در کادرفنی صحت ندارد و کرار هم مشکلی مربوط به اموالش در عراق داشت که به مشهد آمد. قرارداد ۲ ساله دارد که بندی مبنی بر جدایی‌اش از استقلال در نیم فصل نیست. زرینچه در مورد صحبت‌های مجیدی در برنامه نود درمورد استقلال گفت: «مکتب استقلال باشگاه است. آنهایی که از سال‌ها پیش تاکنون بوده‌اند و برای مکتب استقلال خیلی هم زحمت کشیده‌اند از جیب خود خرج کرده‌اند. قلعه‌نویی گفت که مجیدی استقلالی بودن خود را ثابت کرده که در بازی با ملوان آمده است. نظر قلعه‌نویی و استقلال در مورد مجیدی این است.»

برنامه مسابقات امروز

* پدیده مشهد استقلال تهران، ساعت ۱۵

* ملوان بندرانزلی‌نفت تهران، ساعت ۱۵:۱۵

* راه‌آهن تهران سپاهان اصفهان، ساعت ۱۵:۳۰

* ذوب‌آهن اصفهانفولاد خوزستان، ساعت ۱۶:۵۰

* تراکتورسازی تبریز پیکان تهران، ساعت ۱۷