رئیس هیات عامل ایمیدرو خبر داد: طرح‌های فولاد «قائنات» و «سبزوار» در مرحله فراخوان برای واگذاری قرار دارند. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، دکتر مهدی کرباسیان با بیان این مطلب اظهار کرد: ایمیدرو با تلاش بسیار و با استفاده از روش‌های تامین مالی مختلف توانسته است ۷ طرح فولادی را از نظر سرمایه‌گذاری تعیین تکلیف کند، به‌طوری که پیش از این، طرح‌های فولادی سپید‌دشت (چهارمحال و بختیاری)، شادگان (خوزستان)، نی‌ریز (فارس) و میانه (آذربایجان شرقی) با سرمایه‌گذاری ۶۵ درصدی بخش خصوصی فعال شده بود. وی ادامه داد: در رابطه با طرح میانه نیز که ۶۵ درصد از سهم آن به فولاد کبیر و بانک ملت تعلق دارد و ۳۵ درصد سهم مابقی توسط ایمیدرو خریداری شده، طی هفته آینده با چینی‌ها جلسه برگزار خواهد شد تا انشاءالله بتوانیم شدت و سرعت بیشتری به روند کار دهیم و طبق پیش‌بینی صورت گرفته، این طرح را تا اوایل سال آینده به بهره‌برداری برسانیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: فولاد بافق نیز از سوی بانک صنعت و معدن و یک گروه از بخش خصوصی به زودی فعال خواهد شد. همچنین پیش‌بینی‌ها برای راه‌اندازی فولاد سپید‌دشت نیز در خرداد‌ماه سال آینده خواهد بود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت یکی از وظایف ایمیدرو را حمایت از طرح‌های تحقیقاتی و توسعه‌ای با هدف کمک به اقتصاد مقاومتی برشمرد و تصریح کرد: ایمیدرو همچنین از هر نوع سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در حوزه معدن و صنایع معدنی حمایت می‌کند. کرباسیان اجرای طرح‌های مهم صنعت فولاد و دیگر صنایع کارساز مانند آلومینیوم در منطقه پارسیان و لامرد را به دلیل وجود امکانات زیربنایی مهم خواند و افزود: طرح‌های فولادی استانی که از جمله بزرگ‌ترین طرح‌های در دست اجرای وزارت صنعت، معدن و تجارت محسوب می‌شوند، برای ادامه فعالیت خود نیازمند تزریق منابع مالی جدید هستند که قرار است این منابع از طریق چینی‌ها تامین شود. به گفته وی، مشکلات موجود بین اعضای پروژه و بانک مربوطه طی جلسات متعدد با حضور وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت برطرف شده و پیش‌بینی می‌شود با اقدامات لازم، به زودی شاهد موفقیت این طرح‌های بزرگ باشیم.

وی اظهار کرد: به زودی خبرهای خوبی در موضوع معدن و صنایع معدنی و سرمایه‌گذاری‌های مرتبط با این بخش اعلام خواهیم کرد.