با توجه به فرهنگ غنی و پیشینه طولانی تمدن و هنر در ایران طراحی و خلاقیت در زمینه‌های گوناگون صنعتی و اقتصادی همواره جایگاه مهمی داشته است. صنعت طلا و جواهر نیز از این مهم بی‌بهره نبوده اما طراحی به صورت حرفه‌ای و آکادمیک با رویکرد مدرن و استفاده از تکنولوژی روز در ایران رشته‌ای نوظهور و رو به رشد است.
حدودا پنج سال پیش بود که برای اولین بار دستگاه‌های مدل‌ساز سه بعدی وارد مشهد شد و به دلیل وابستگی مستقیم این دستگاه‌ها به طراحی سه بعدی و استفاده از نرم‌افزارهای مرتبط ، نیاز به تحقیق و آموزش در این باره به شدت احساس شد.
با توجه به سوابق قبلی حرفه‌ای در زمینه طراحی صنعتی، تهیه، تحقیق، آزمون و خطا بر روی نرم‌افزار ماتریکس که پلاگینی از نرم‌افزار قدرتمند راینو است، در یکی از کارگاه های تولیدی جواهر در مشهد آغاز گردید و پس از زمان کوتاهی تسلط و استفاده حرفه‌ای از این نرم‌افزار محقق گردید.
به مدت دو سال این رشته تخصصی در انحصار یک مجموعه قرار داشت و پس از آن به دلیل اعتقادات شخصی به گسترش علم و هنر و هم‌چنین نیاز بازار، اقدامات لازم جهت آموزش‌های تخصصی به افراد علاقه‌مند انجام پذیرفت .
گسترش این رشته در مشهد فراتر از آموزشگاه‌های خصوصی رفته و به دانشگاه به صورت واحدی از رشته صنایع دستی و رشته‌های کار و دانش ساخت طلا و جواهر راه یافت ، که حاصل آن حدود 150 نفر آموزش دیده طراحی سه بعدی جواهر بود.
همچنان که واردات پایه جواهر از کشورهای دیگر و کپی از طرح‌های موجود در کاتالوگ‌های خارجی رواج داشت، نیاز به ایجاد مجموعه‌ای متمرکز برای طراحی، بیشتر از همیشه خودنمایی می‌کرد در نتیجه با تعداد اندکی از افراد منتخب از بین آموزش‌دیدگان طراحی در سال ۱۳۹۱ با حمایت معنوی خوشه‌های صنعتی جواهر در مشهد راه‌اندازی شد.
BDS اولین مجموعه با جذب افراد بیشتر به گسترش این واحد خدماتی پرداخت و در کنار یک واحد تولیدی توانست سهم موثری در بازار طلا و جواهرات مشهد داشته باشد . علاوه برتامین طرح برای تولیدکننده اصلی (فرشتگان طلا )که برند ثبت شده خوشه صنعتی جواهرات مشهد است، ایده‌ها و طرح‌ها به دیگر سازندگان و فعالان این صنعت ارائه می‌گردد.
از اهداف و عملکردهای این واحد خدمات بازرگانی می‌توان کمک به برگزاری همایش‌ها و مسابقات مرتبط، آموزش افراد متخصص در زمینه طراحی و برگزاری کارگاه‌های خلاقیت، همکاری با هنرستان‌های طلا و جواهر برای دوره‌های کارورزی، بازدید از نمایشگاه‌های داخلی و خارجی و همکاری برای ایجاد شبکه‌های مشابه را نام برد.
واحد تحقیق و توسعه در این مجموعه همواره فعال بوده و با مطالعه بر روی فرهنگ غنی ایران زمین و استخراج طرح‌های باستانی و اصیل سعی بر این دارد تا با تلفیق آن با سلیقه امروزی و درک روند کنونی مد طرح‌های جدید و ایرانی را هر چه بیشتر به بازار ارائه کند و از اهداف بلند مدت این است تا این طرح‌ها در سطح بین‌المللی مطرح و مورد توجه قرار گیرد .
طراحی و تولید ۵۰۰۰ طرح منحصر به فرد و خلاقانه در طول این سه سال ماحصل تلاش‌های بی‌وقفه اولین واحد طراحی متمرکز در مشهد است.