ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان اصفهان از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان خواست تا در زمینه توسعه عرصه‌های مختلف گردشگری، حمایت معیشتی از هنرمندان صنایع دستی و جلوگیری از عرضه صنایع دستی بی‌کیفیت خارجی در این منطقه برنامه‌ریزی و اقدام کند. به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار مدیر این اداره کل با ایشان، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین راهکارهای حمایت از هنرمندان جوان توسعه بازارچه‌های فروش صنایع‌دستی و جلوگیری از فروش کالاهای خارجی بی‌کیفیت در قالب صنایع‌دستی است. امام جمعه اصفهان بر توسعه عرصه‌ها و مسیرهای گردشگری در استان اصفهان تاکید کرد و افزود: نباید از مسیرها و عرصه‌های جدید گردشگری غفلت کنیم.

وی گفت: احیای زاینده‌رود و توسعه محور گردشگری زاینده‌رود از سد زاینده‌رود تا اصفهان یکی از مناسب‌ترین راه‌های رونق گردشگری است. وی برای مدیریت جدید میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان آرزوی موفقیت کرد و از مسوولان این اداره کل خواست برای بهبود وضعیت مالکان خانه‌های تاریخی تدابیر مناسبی اتخاذ کنند. در این دیدار فریدون اللهیاری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان نیز گفت: میراث فرهنگی استان اصفهان در هرسه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بین سه استان برتر کشور قرار دارد. وی با اشاره به اینکه استان اصفهان دارای ۲۰ هزار اثر تاریخی شناخته شده است، گفت: استان اصفهان در نیم قرن گذشته موفق به ثبت ملی هزار و ۷۰۵ اثر و ثبت جهانی چهار اثر میراث ملموس شده است. اللهیاری ادامه داد: با این وجود تمام تلاش ما این است که پهنه فرهنگی اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی حفظ شود.

وی میدان امام(ره) اصفهان را یک فضای فرهنگی و مذهبی دانست و افزود: در تلاش هستیم تا هرگونه آلودگی بصری و مشاغل زاید را به تدریج از این فضای فرهنگی جمع‌آوری کنیم. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان تصریح کرد: در زمینه توسعه گردشگری معتقدیم باید شرایطی فراهم کرد تا گردشگران خارجی به‌عنوان سفیران فرهنگی کشور و نظام، پیام صلح‌جویی این ملت بزرگ را به دیگران انتقال دهند.