دنیای‌اقتصاد، کرمانشاه، الهام اکبری: مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه از جذب ۱۷ هزار مشترک در استان کرمانشاه طی شش ماه ابتدای سال‌جاری خبر داد. سید حمید فانی اظهار کرد: در این مدت با انجام ۳۶۰ کیلومتر شبکه‌گذاری و نصب ۳ هزار و ۶۰۰ انشعاب گاز در مجموع ۱۷ هزار مشترک به مشترکان گاز در استان کرمانشاه افزوده شد که از این تعداد ۱۴ هزار مشترک مربوط به بخش شهری و سه هزار مشترک مربوط به روستاهای استان بوده است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون شهر هلشی و ۱۳ روستای استان به شبکه گاز متصل شده‌اند که با احتساب این اقدامات هم‌اکنون ۲۴ شهر و ۲۶۹ روستا از گاز طبیعی بهره‌مند هستند که ۹۶ درصد جمعیت شهری و ۳۲ درصد جمعیت روستایی استان را شامل می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه تصریح کرد: در حال حاضر گازرسانی به ۳۰۲ روستا در دست اجرا است و گازرسانی به ۱۷۰ روستا نیز در مراحل مختلف پیمان سپاری، طراحی و مطالعه است که با اجرای این طرح‌ها کمبودهای استان در بخش گازرسانی روستایی نسبت به میانگین کشوری برطرف می‌شود. فانی اظهار کرد: در بخش شهری نیز گازرسانی به شهر باینگان در دست اجرا است و گازرسانی به شهرهای حمیل، ازگله، نوسود و نودشه نیز در مرحله اخذ مجوز، مطالعه و بررسی اقتصادی است. مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه گازرسانی به شهرک‌های صنعتی و جایگاه‌های سی.ان.جی را از دیگر اقدامات این شرکت عنوان کرد و گفت: تاکنون به ۱۴ شهرک صنعتی و ۶۶ جایگاه سی.ان.جی در استان کرمانشاه گازرسانی شده است و گازرسانی به ۲ شهرک صنعتی و ۱۲ جایگاه سی.ان.جی نیز در دست اجرا است.