دنیای‌اقتصاد، ارومیه، بهاره پورعلی: با توافق مدیران استانداری آذربایجان غربی با شرکت پدیده، پروژه بزرگ کشت و صنعت و مجموعه تفریحی و گردشگری مشابه پدیده شاندیز در آذربایجان غربی احداث می‌شود. در پی سفر کاری هیاتی به ریاست معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی به مجموعه پدیده شاندیز جلسه‌ای با مدیران و سرمایه‌گذاران شرکت توسعه بین‌المللی صنعت گردشگری پدیده شاندیز برگزار شد.

در این جلسه معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به ظرفیت‌های استان در حوزه گردشگری اظهار کرد: آذربایجان غربی از نظر جاذبه‌های طبیعی جزو ۵ استان و از نظر اماکن تاریخی جزو ۱۰ استان برتر کشور است و با داشتن مرز مشترک با ۴ کشور همسایه و با داشتن آثار تاریخی و طبیعی همه ساله میزبان جمع زیادی از هموطنان و مسافران خارجی است.

وی افزود: در سال‌های اخیر و با توجه به وجود مراکز درمانی و تخصص‌های عالی پزشکی گردشگری سلامت در استان در حال رونق است؛ به طوری‌که سال گذشته بیش از ۶۰۰ هزار نفر از کشورهای همسایه برای انجام امور گردشگری و درمانی به استان آذربایجان غربی سفر کرده‌اند.

بهادری با اشاره به اینکه محور گردشگری جزو اولویت‌های توسعه استان است، افزود: وجود امنیت پایدار استان، اماکن تاریخی، تنوع قومیتی و فرهنگ مثال‌زدنی مردم آذربایجان غربی بستر بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاری در تمام بخش‌ها به‌ویژه در حوزه گردشگری را فراهم ساخته است.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به زیرساخت‌های احداث شده در زمین‌های کشاورزی حاشیه رودخانه ارس نیز گفت: به‌رغم محدودیت‌های شدید آبی در حاشیه دریاچه ارومیه وجود آب کافی در اراضی حاشیه رودخانه ارس و با توجه به حق‌آبه قابل برداشت از این رود مرزی زیرساخت‌های بسیار خوبی برای اجرای پروژه‌های تولیدی و صنعتی در این منطقه فراهم شده است.

بهادری گفت: در سال‌های گذشته با احداث ۳ سد بزرگ با ظرفیت ذخیره‌سازی هریک به میزان ۱۰ میلیون مترمکعب آب امکان اجرای طرح‌های بزرگ در بخش صنعت و کشاورزی ایجاد شده است.

وی از آمادگی استان برای جذب سرمایه‌های فعالان اقتصادی در بخش‌های مختلف اقتصادی خبر داد و افزود: افزایش رشد اقتصادی و رونق بازار کسب‌وکار از سیاست‌های اصلی مدیران اجرای استان است و در این راستا حمایت از سرمایه‌گذاران و فراهم ساختن بسترهای لازم برای فعالیت فعالان اقتصادی سرلوحه تمام بخش‌های اجرایی در آذربایجان غربی است؛ به‌طوری‌که با آغاز مدیریت جدید در استان روند حضور سرمایه‌گذاران در حوزه‌های عمرانی، صنعتی و گردشگری در حال افزایش است.

مالک شرکت توسعه بین‌المللی صنعت گردشگری پدیده شاندیز نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور مدیران اجرایی استان آذربایجان غربی در مجموعه پدیده شاندیز از علاقه‌مندی و آمادگی این شرکت سرمایه‌گذاری برای اجرای پروژهای تفریحی و صنعتی در این منطقه از کشور خبرداد. محسن پهلوان مقدم با اشاره به پروژه‌های در دست اجرای این مجموعه در مناطق مختلف کشور افزود: شرکت توسعه بین‌المللی صنعت گردشگری پدیده شاندیز در سال‌های اخیر تجربه کافی را در اجرای پروژه‌های بزرگ تفریحی و تجاری اندوخته و با بهره‌گیری از توان اجرایی بالا و سرمایه کافی و همچنین با فراهم ساختن زمینه مشارکت مردم پروژه‌های منحصربه‌فردی را در نقاط مختلف کشور آغاز کرده است.

وی به ظرفیت‌های استان آذربایجان غربی در بخش کشاورزی و گردشگری نیز اشاره و اظهار کرد: شرکت توسعه بین‌المللی صنعت گردشگری پدیده شاندیز علاقه و آمادگی لازم برای اجرای پروژه بزرگ کشت و صنعت و مجموعه تفریحی و گردشگری مشابه پدیده شاندیز را در آذربایجان غربی دارد.

پهلوان اعلام کرد: به‌زودی هیاتی متشکل از کارشناسان و سهامداران این شرکت برای امضای تفاهم‌نامه با مسوولان عالی رتبه استان و آغاز عملیات اجرایی توافقات انجام‌شده به آذربایجان غربی سفر خواهند کرد.