مدیرعامل بورس کالای ایران از اولین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه و ششمین نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران در منطقه آزاد کیش بازدید کرد. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بورس کالای ایران، دکتر حسین پناهیان مدیرعامل این بورس در اولین روز نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه از این نمایشگاه بازدید و با خبرنگاران رسانه‌های مختلف گفت‌وگو کرد. توسعه فعالیت‌های بین‌المللی بورس کالا و مرجع قیمتی شدن کالاهای مورد معامله در تالار صادراتی این بورس از جمله قیر و سنگ‌آهن در منطقه و جهان از جمله مباحثی بود که توسط مدیرعامل بورس کالای ایران تشریح شد.

بر‌اساس این گزارش، در مراسم افتتاحیه اولین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه کیش که با حضور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، رئیس سازمان خصوصی‌سازی، دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، رئیس شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران برگزار شد، دکتر صالح آبادی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، با اعلام اینکه جذب سرمایه‌های خارجی از اولویت‌های اصلی این سازمان است، گفت: بورس کالای ایران با داشتن تالار صادراتی در منطقه آزاد کیش و انجام معاملات گسترده داخلی و خارجی می‌تواند به یک مرجع قیمت‌گذاری منطقه‌ای تبدیل شود و به رشد بازار سرمایه کشور کمک کند.

بورس کالای ایران با برپایی ۴ کارگاه آموزشی در اولین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه و ششمین نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور در منطقه آزاد کیش حضور یافته است. همچنین با همکاری بورس کالا و سازمان منطقه آزاد کیش، مرکز همایش‌های جزیره کیش روز پنج‌شنبه اول آبان‌ماه از ساعت ۱۰ صبح الی ۱۳ بعداز ظهر شاهد برگزاری نشست تخصصی فرصت‌های موجود در تالار صادراتی بورس کالای ایران در منطقه آزاد کیش برای توسعه تجارت با عراق خواهد بود. در این نشست، علی پناهی معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران، درخصوص مباحثی چون استفاده از ابزارهای تامین مالی بورس کالا برای تسهیل صادرات و تبدیل شدن به مرجع قیمتی برای کالاهای صادراتی سخنرانی

خواهد کرد.

علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۱۸ الی ۲۲ در کارگاه‌های آموزشی بورس کالای ایران در این نمایشگاه، شرکت کنند.