معاون نظارتی بانک مرکزی از ارسال پرونده ۶ بانک متخلف به هیات انتظامی بانک‌ها خبر داد و گفت: تمام بانک‌ها فهرست بنگاه‌های خود را به همراه زمان‌بندی فروش آنها در اختیار بانک مرکزی قرار دادند. حمید تهرانفر در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در ارتباط با وضعیت بررسی فهرست بنگاه‌های بانک‌ها در بانک مرکزی و همچنین در پاسخ به اینکه آیا تمام بانک‌ها فهرست بنگاه‌ها و شرکت‌های خود را به این بانک ارائه داده‌اند یا خیر، اظهار کرد: بانک مرکزی اطلاعات مربوط به شرکت‌ها و بنگاه‌های تمام بانک‌ها را دریافت کرده است. وی با بیان اینکه هم‌اکنون فهرست بنگاه‌های بانک‌ها به‌صورت جامع و با اطلاعات کامل در اختیار بانک مرکزی قرار دارد، افزود: در مجموع بانک‌ها ۶۰۰ شرکت‌ و بنگاه در مدیریت خود دارند که ارزش آن حدود ۲۶ هزار و ۶۲۰ میلیارد تومان است.

معاون نظارتی بانک مرکزی همچنین تاکید کرد: بعد از دریافت اسامی شرکت‌ها در جلساتی که با بانک‌ها داشتیم مشخص شد که زمان‌بندی فروش این شرکت‌ها و بنگاه‌ها به چه صورت خواهد بود. نکته بارز در این جلسات این بود که بانک‌ها در زمان‌بندی اعلامی بیشتر از حد نصاب تعیین شده از سوی بانک مرکزی تصمیم به فروش بنگاه‌های خود گرفته‌اند.

تهرانفر در ادامه درباره عدم استقبال بانک‌ها از تصویب اساسنامه جدید گفت: اساسنامه جدید بانک‌ها که مورد تایید بانک مرکزی نیز هست به‌هیچ وجه دردسری برای بانک‌ها ایجاد نکرده و آنچه در این‌باره مطرح می‌شود بیشتر به جوسازی شبیه است. وی در همین ارتباط تصریح کرد: تنها در زمان تصویب اساسنامه یکی از بانک‌ها مشکلی به‌وجود آمده بود که آن هم به‌خاطر اساسنامه نبود بلکه به‌خاطر تعیین نماینده سهام عدالت اختلاف ایجاد شده بود. اختلاف هم بر سر این بود که چه کسی نماینده سهام عدالت را تعیین کند.