اتمام یکسان‌سازی کدهای مخابراتی استانی تا نیمه اول آبان

خبرگزاری مهر: معاون شرکت مخابرات ایران از اتمام یکسان‌سازی کدهای مخابراتی استانی تا نیمه اول آبان ماه امسال خبر داد و گفت: تاکنون این طرح در ۲۸ استان اجرایی شده و ۳ استان باقی مانده نیز تا دو هفته آینده هم کد می‌شوند. داوود زارعیان، از حذف بیش از ۱۲ هزار کد تلفن بین شهری در کشور خبر داد و با بیان اینکه حذف کدهای مخابراتی تنها در ۳ استان باقی مانده است، گفت: تا نیمه اول آبان ماه، این طرح در کل کشور اجرا می‌شود و کدهای مخابراتی به ۳۱ کد تلفنی کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه هم اکنون تغییر تعرفه‌های مخابراتی با اجرای طرح هم‌کدسازی در حدود ۱۵ استان به اجرا درآمده است، افزود: در اولین دوره صدور صورتحساب تلفن، بعد از اجرای هم کدسازی، تعرفه مکالمات مشترکان تغییر خواهد کرد.

معاون شرکت مخابرات ایران گفت: در پی اجرای طرح یکسان‌سازی کدهای استان‌های بزرگ از نظر طول و عرض جغرافیایی، درآمد شرکت مخابرات ایران کاهش قابل توجهی داشته است.

وی با بیان اینکه در این طرح مکالمات ثابت به ثابت داخل استانی یکسان محاسبه می‌شود، افزود: این درحالی است که پیش از این مکالمات مشترکان به ازای مسافت تغییر می‌یافت. براین اساس در استان‌های بزرگ با طول و عرض جغرافیایی مانند سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و فارس، تحلیل درآمدی مخابرات، از کاهش درآمد حکایت دارد.

زارعیان افزود: گزارش تحلیل درآمدی مخابرات از اجرای طرح یکسان‌سازی کدهای استانی به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارائه شده است.

تایید امنیت برخی محصولات سامسونگ برای استفاده مقامات دولتی آمریکا

خبرگزاری فارس:‌ سامسونگ اعلام کرد برخی دستگاه‌های موبایل این شرکت توسط آژانس امنیت ملی آمریکا برای استفاده مقامات دولتی این کشور و انتقال اطلاعات طبقه‌بندی شده تایید شده‌اند. به گزارش پی‌سی‌ورلد. محصولات تایید شده سامسونگ که از پروتکل رمزگذاری ناکس استفاده می‌کنند و از سوی آژانس امنیت ملی آمریکا تایید شده‌اند عبارتند ازGalaxy S۴ و S۵، Galaxy Note ۳ و Galaxy Note ۱۰.۱.

سامسونگ امیدوار است با تایید پلتفرم ناکس جایگزینی برای بازار از دست رفته بلک‌بری در آمریکا باشد که به دلیل رمزگذاری و امنیت داده‌های قوی، بازار خوبی در آمریکا داشت.

در ماه ژوئن نیز سامسونگ خبر داده بود که وزارت دفاع آمریکا، ۵ دستگاه از خانواده گلکسی که مجهز به KNOX هستند را در لیست محصولات آژانس سیستم اطلاعات دفاعی (DISA) به ثبت رساند. این ۵ دستگاه عبارتند از: گلکسی اس ۴، گلکسی اس ۴ اکتیو، گلکسی نوت ۳، گلکسی نوت پرو ۲/۱۲ و گلکسی نوت ۱/۱۰ (۲۰۱۴ Edition).