دنیای اقتصاد، مشهد، فاطمه آرمان: رئیس گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد از تشکیل شبکه‌های جوانان محلی، ملی و بین‌المللی برای مشارکت جوانان متخصص و خلاق در مدیریت شهری خبر داد. هادی قاسم‌پور افزود: یکی از رسالت‌های گروه مشاوران جوان که از سال ۸۸ در شهرداری مشهد تشکیل شده، فعال‌سازی جوانان در عرصه مدیریت شهری به‌منظور حل مسائل شهر است.

وی افزود: با توجه به این رسالت شبکه‌های جوانان در سطوح مختلف تشکیل و قالب‌هایی برای تحقق مشارکت جوانان در مدیریت شهری تعریف شد.

قاسم‌پور با بیان اینکه اولین و پایه‌ای‌ترین سطح از این شبکه‌ها در سطح محلات مشهد تشکیل شده است، بیان کرد: در حال حاضر

۲ هزار نفر از جوانان محلات مشهد در این شبکه عضویت دارند.

رئیس گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد با اشاره به تشکیل شبکه جوانان در شهر اضافه کرد: در این سطح نیز جوانان توانمند و خلاق تحت عنوان مشاوران جوان در معاونت‌ها، سازمان‌ها و مناطق شهرداری مشهد به‌کار گرفته می‌شوند که این جوانان با ایجاد کارگروه‌های تخصصی متشکل از سایر جوانان علاقه‌مند و متخصص، وظیفه مشاوره رساندن به مدیران را بر عهده دارند.

قاسم‌پور ادامه داد: سطح سوم این شبکه‌ها در بخش ملی تشکیل شده است که با توجه به تشکیل آن، گروه مشاوران جوان از سال‌های گذشته تاکنون اقدام به آموزش مدل مشارکت علمی جوانان در مدیریت شهری و انتقال تجارب به دست آمده در این زمینه به سایر شهرها و کلانشهرهای کشور کرده است.

به گفته وی، به این منظور تاکنون ۱۵ شهر از این تجارب بهره‌مند شده‌اند. رئیس گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد با بیان اینکه بالاترین سطح از این شبکه‌ها، شبکه جوانان انجمن کلانشهرهای جهان (متروپلیس) است، اضافه کرد: این شبکه با پیشنهاد شهرداری مشهد در سطح کلانشهرهای جهان تشکیل شده تا جوانان خلاق، باتجربه، متخصص و تحصیل کرده گرد هم آیند و نقشی موثر در رشد کلانشهرها داشته باشند. وی اضافه کرد: دفتر مرکزی این شبکه در شهرداری مشهد راه‌اندازی شده است. قاسم‌پور به ارائه اقدامات و عملکرد شبکه جوانان متروپلیس در یازدهمین اجلاس جهانی کلانشهرهای جهانی متروپلیس که در حیدرآباد هندوستان برگزار شد پرداخت و در این خصوص گفت: یکی از اصلی‌ترین اقداماتی که توسط این شبکه در اجلاس حیدرآباد برگزار شد، افتتاح رسمی و رونمایی از شبکه جوانان متروپلیس در نشست مجمع عمومی که با حضور ۱۳۶ شهردار شهرهای جهان برگزار شد، است. وی ادامه داد: برگزاری جلسه هم‌اندیشی شبکه جوانان متروپلیس و ارائه نظرات جوانان سایر کلانشهرهای جهان، برگزاری کارگاه توانمندسازی جوانان در ساختن شهرهای آینده، ارائه مدل مشارکت سایت جهانی ایده‌شهر، ارائه سایت ایده‌شهر جهانی در کارگاه بین‌المللی هاکاتون و... از دیگر اقدامات شهرداری مشهد در اجلاس حیدرآباد هندوستان است.