دنیای‌اقتصاد، اصفهان: مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت :۱۰ درصد کل بافت فرسوده کشور در استان اصفهان قرار دارد. محمود محمودزاده افزود: از ۷۳ هزار هکتار بافت فرسوده مصوب در کشور هفت هزار و ۳۰۰ هکتار آن در استان اصفهان قرار دارد.

وی با اشاره به تسهیلات وام برای حل مشکلات موجود در بافت فرسوده گفت: مالکان بافت فرسوده برای مقاوم‌سازی خانه‌های خود در کلانشهرها ۲۰۰ میلیون ریال، شهرهای بزرگ با جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر ۱۵۰ میلیون ریال و سایر شهرها یکصد میلیون ریال می‌توانند وام بگیرند.

وی در مورد وضعیت راه استان اصفهان گفت: این استان براساس آمار مطلق و نسبی وضعیت خوبی در سرانه راه ندارد و بنابر مطالعات و مستندات باید تا ۱۰ سال آینده سه هزار کیلومتر راه بسازد تا بتواند میزان سرانه راه کشور را داشته باشد.

محمودزاده در مورد وضعیت مسکن مهر استان اصفهان خاطرنشان کرد: تاکنون ۷۵ درصد از واحدهای طرح مسکن مهر این استان تکمیل شده و از مجموع ۲۱۳ هزار واحد تنها ۵۰ هزار واحد شهری و روستایی باقی مانده است که در صورت تامین خدمات ۳۰ هزار واحد آن تا پایان سال تحویل خواهد شد. مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: ۸۶ درصد از واحدهای مسکن مهر در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر و ۷۵ درصد در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر تاکنون تکمیل شده است.